021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

ال ای دی توکار | LED روکار

ال ای دی توکار LED توکار

LED توکار ال ای دی توکار

یکی از انواع LED های خطی یا همان چراغ خطی هستند. این چراغ‌ها، پروفیل‌های خطی از جنس آلومنیوم آنادایز شده هستند که منابع نوری بصورت نوارهای LED پشت چسب‌دار سراسر این پروفیل‌ها جای‌گرفته و یک پوشش از جنس پلی کربنات مخصوص روی آن قرار می‌گیرد.

LED های خطی که در عرض‌های مختلف تولید می‌شوند می‌توانند بصورت توکار، روکار و آویز نصب شوند تا تامین کننده روشنایی مورد نیاز باشند. ال ای دی توکار می‌توانند در سقف ، دیوار و کف اجرا شوند.

LED توکار، زیبا، شیک و مدرن است و قابلیت طراحی اشکال هندسی گوناگون را دارد. در این روش نصب LED خطی، پروفیل‌ها درون شیار از پیش ایجاد شده قرار گرفته و ثابت می‌شوند. این روش اجرای روشنایی یک راه حل محبوب برای نورپردازی مدرن فضاهای اداری، مسکونی، تجاری و آموزشی است، به خصوص در مکان های با سقف کوتاه بهترین گزینه است. همچنین در راهروها و سرویس‌های بهداشتی و زیر کابینت یا داخل کمدها روشی کاربردی است.

LED خطی و ال ای دی روکار

LED خطی، چراغ خطی، نور خطی، روشنایی خطی، خط نوری، لینیر، لاین نوری همه معانی یکسان دارند و شامل پروفیل‌های خطی از جنس آلومنیوم آنادایز شده هستند که منابع نوری بصورت نوارهای LED پشت چسب‌دار سراسر این پروفیل‌ها جای‌گرفته و یک پوشش از جنس پلی کربنات مخصوص روی آن قرار می‌گیرد.

پروفیل‌های آلومنیوم در عرض‌های مختلف تولید می‌شوند و منابع نوری LED با شدت روشنایی مختلف بر حسب نیاز پروژه در پروفیل قرار می‌گیرند. پوشش پلی کربنات یا دیفیوزر یک نور یکنواخت و یکدست را سبب می‌شود.

LED های خطی بصورت توکار، روکار و یا آویز نصب می‌شوند. در حالت نصب توکار، پروفیل‌ها درون شیار از پیش ایجاد شده قرار گرفته و ثابت می‌شوند. طرح های هندسی منتظم و جذابی را می‌توان در سقف و یا دیوار با LED های خطی توکار اجرا کرد.

نصب روکار، در حالتی اجرا می‌شود که امکان نصب توکار LED خطی ممکن نباشد، سقف کاذب اجرا نشده و یا فاصله بین سقف کاذب و سقف سازه‌ای کم است و یا سقف کاذب به صورت تایل است و یا سازه‌ای سر راه مسیر LED خطی وجود دارد. در این حالت‌ها نصب LED خطی به صورت روکار یک راه حل اجرایی است.

نصب بصورت آویز، معمولا در سقف‌های بلند، روی میز و کانتر و میز کنفرانس و ……. به عنوان تامین کننده روشنایی محیطی و وظیفه‌ای استفاده می‌شود. با اشکال هندسی منتظم می‌توان طرح های نوری شکیلی خلق نمود.

LED روکار | ال ای دی روکار

LED روکار یا LED های خطی روکار یا چراغ خطی روکار، پروفیل‌های خطی از جنس آلومنیوم آنادایز شده هستند که منابع نوری بصورت نوارهای LED در سراسر این پروفیل‌ها جای‌گرفته و یک پوشش از جنس پلی کربنات مخصوص روی آن قرار می‌گیرد. این چراغ های خطی بصورت روکار بر روی سقف یا دیوار نصب می‌شوند.

LED های خطی در عرض‌های مختلف تولید می‌شوند و بر اساس نوع فضا و کاربری آن، معماری و دکوراسیون داخلی، طراحی و اجرا می‌شوند.

LED روکار یا LED های خطی روکار یرای سقف‌هایی که امکان نصب توکار نور خطی ممکن نباشد، به عنوان مثال: زمانی که سقف کاذب نیست یا فاصله بین سقف کاذب و سقف سازه‌ای کم است و یا سقف کاذب به صورت تایل است و یا سازه‌ای سر راه مسیر چراغ خطی وجود دارد، نصب نور خطی به صورت روکار یک راه حل اجرایی است.

نورپردازی خطی LED روکار برای چه فضاهایی مناسب است؟

به دلیل قابلیت‌های منحصر به فرد تامین روشنایی با نورپردازی خطی، این سیستم روشنایی در اکثر فضاهای داخلی قابل استفاده است. در فضاهای اداری، مسکونی، تجاری، آموزشی، راهروها، پارکینگ و …… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فقط تفاوت در نصب این نوع چراغ وجود دارد. به دلیل محدودیت سقف و دیوار و یا معماری و طراحی داخلی، انتخاب چراغ خطی به صورت روکار، توکار و یا آویز طراحی و اجرا می‌شود.

مزیت استفاده از نورپردازی خطی ال ای دی روکار :

  •  این ال ای دی روکار یا توکار مانند دیگر نمونه های چراغ خطی، در ابعاد و عرض‌های مختلف و طول بدون محدودیت تولید می‌شوند.
  • نور یکدست و یکنواخت را فراهم کرده و تمام گوشه کنار فضا را پوشش می‌دهد. و همچنین برای ایجاد ویژگی‌های معماری خاص و طراحی های منحصر بفرد استفاده می‌شوند و می‌توان با آن اشکال هندسی را طراحی و اجرا نمود.
  • از منظر زیبایی شناسی، روشنایی خطی LED روکار را می‌توان بهترین شکل هماهنگی با دکوراسیون داخلی را فراهم می‌کند و می‌تواند با هر طراحی هماهنگ شود.
  • قابلیت تغییر رنگ نور در چراغ خطی LED روکار فراهم است به این معنی که برای هر فضا با توجه به کاربری، رنگ نور تعیین و اجرا می‌شود.
  • بدنه چراغ امکان رنگ آمیزی داشته و به عنوان یک المان جذاب و هماهنگ با معماری م‌یتوان رنگ بدنه را انتخاب نمود.

طراحی نورپردازی با استفاده از چراغ ال ای دی خطی روکار:

در طراحی نورپردازی استفاده از لایه بندی نور یک انتخاب هوشمندانه است. با لایه بندی نور، ما نور محیطی، وظیفه‌ای، تاکیدی و دکوراتیو را طراحی کرده هر یک را در جایگاه و هدف معماری مورد نظر، مورد استفاده قرار می‌دهیم.

استفاده از چراغ خطی روکار برای تامین نور محیطی:

با توجه به اینکه چراغ خطی LED توکار نور یکدست و یکنواخت و جذابی را ارئه می‌دهند، در اکثر فضاهای داخلی به عنوان تامین کننده روشنایی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در فضاهایی که ما با محدودیت ارتفاع روبرو هستیم و امکان نصب تو کار چراغ خطی LED وجود ندارد، استفاده از چراغ خطی رو کار یک راه حل کاربردی است. همچنین در پارکینگ‌های عمومی و شخصی برای تامین روشنایی عمومی پارکینگ و یا به عنوان راهنمای مسیر یک انتخاب بجا است. باید توجه نمود که در فضاهایی که امکان رطوبت یا گرد و غبار وجود دارد باید از منابع نوری با IP یا درجه حفاظت مناسب استفاده نمود.

استفاده از ال ای دی روکار برای تامین نور وظیفه‌ای:

برای تامین نور وظیفه‌ای در راهروها، پیدا کردن مسیر و راهنما، قرنیزها، پله و زیر پله از چراغ خطی روکار استفاده می‌شود.

استفاده از ال ای دی روکار برای تامین نور دکوراتیو:

چراغ خطی روکار به عنوان نور دکوراتیو بر روی سقف، دیوار و یا شیارهای تعبیه شده روی دیوارها، نصب می‌گردد. همچنین از این چراغLED پرکاربرد می‌توان در فضاهایی مانند زیر کابینت، کتابخانه، بوفه، کناره‌ها و کنج سقف و دیوار و داخل کمد لباس استفاده نمود.

برای خرید چراغ ریلی کلیک کنید.

طراحی سقف با چراغ خطی LED روکار:

با چراغ خطی روکار می‌توان اشکال هندسی جذابی خلق کرد و علاوه بر تامین روشنایی، یک طراحی منحصر بفرد در سقف را ارائه داد.

چگونه چراغ خطی LED روکار را نصب کنیم؟

سیستم‌های آویز و روکار با پروفیل یکسان طراحی شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با ثابت کردن مستقیم از قسمت پشتی پروفیل روی سطح نصب کرد.

یک نظر ثبت کنید