021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ مگنتی

چراغ مگنتی یا سیستم مولتی ترک یکی از به روزترین و مدرن ترین سیستمهای روشنایی و نورپردازی فضای داخلی است. با فراگیر شدن معماری مدرن، این سیستم قابلیتهای بسیاری را در اختیار معماران و طراحان قرار داده است. این سیستم مجموعه ای از ریل و ماژولهایی(چراغها) است که در طول ریل و به صورت کاملا انتخابی قرار می گیرند. ریل چراغ می تواند به صورت توکار، روکار و آویز نصب شود.

طیف متنوعی از ماژولهای روشنایی داخل ریل قرار می گیرند و محل نصب آنها کاملا توسط کاربر انتخاب می شود. ماژولها به راحتی قابلیت جا به جایی دارند و از آنجایی که ولتاژ کاری ریل 48 ولت جریان مستقیم (DC) است جا به جایی به صورت کاملا ایمن انجام می شود.

چراغ مگنتیماژولها توسط نیروی مغناطیسی در داخل ریل قرار می گیرند و دلیل نام گذاری این چراغها به چراغهای مگنتی همین موضوع می باشد. تنوع ماژولها در این سیستم زیاد است و روشهای مختلف نورپردازی را می توان به وسیله این سیستم پیاده نمود.

چراغ مگنتی ریلی یا مولتی ترک چیست؟

چراغ مگنتی ریلی یک سیستم روشنایی هستند که ماژول‌های روشنایی توسط آهنربا روی ریل نصب شده و می‌توانند آزادانه بصورت کشویی سرتاسر ریل حرکت کنند و به راحتی جابجا شوند و معمولاً در مکان‌هایی که نیاز به روشنایی هایلایت دارد استفاده می‌شود. با فناوری مگنتی ماژول‌ها به ریل متصل و یا جدا می‌شوند.

انواع وال واشر را در این صفحه ببینید.

مزایای استفاده از سیستم مولتی ترک (مگنتی)

  • به دلیل ماژولار بودن چراغ مگنتی، می توان ماژولهای مختلف را با توجه به کاربری و نیاز فضا انتخاب کرد و چینش آنها را به صورت آزادانه و یا بر اساس طراحی انجام داد.
  • تعداد منابع روشنایی را می‌توان آزادانه افزایش یا کاهش داد. محدودیتی در تعداد لامپ‌ها و منابع نصب شده در ریل وجود ندارد. اگر شدت نور کافی نیست، تنها کافی است تعداد چراغها را بر روی ریل افزایش دهید. اگر روشنایی خیلی زیاد است ، می توان از چراغهای کمتری استفاده نمود.
  • چراغ ها می‌توانند آزادانه در محل نصب حرکت کند و در انواع زاویه پذیر آنها زاویه چراغ به راحتی قابل تنظیم است. این امر سبب می‌شود در اجرای طرح آزادی عمل بیشتری داشته باشیم.
  • ریل این چراغها با ولتاژ 48 ولت DC کار می کند برای همین امن بوده و خطر برق گرفتی هنگام لمس را ندارند.

انواع مدل‌های مختلف چراغ مگنتی( مولتی ترک)

چراغ‌های ریلی مگنتی یا مولتی ترک این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. به منظور بکارگیری این چراغ‌های پرکاربرد در پروژه‌ها لازم است انواع چراغ‌های مگنتی را بشناسیم و با کاربرد آن در هر فضا آشنا شویم.

چراغ ریلی مگنتی یا مولتی ترک چیست؟

چراغ‌های ریلی مگنتی یک سیستم روشنایی هستند که ماژول‌های روشنایی توسط آهنربا روی ریل نصب شده و می‌توانند آزادانه بصورت کشویی سرتاسر ریل حرکت کنند و به راحتی جابجا شوند و معمولاً در مکان‌هایی که نیاز به روشنایی هایلایت یا برجسته دارد استفاده می‌شود. با فناوری مگنتی یا مغناطیسی ماژول‌ها به ریل متصل و یا جدا می‌شوند.

چراغ‌های مگنتی برای چه فضا‌هایی استفاده می‌شود؟

این چراغ‌های مغناطیسی LED به عنوان روشنایی فضای مسکونی: برای آشپزخانه، اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن و اتاق خواب، فضای اداری، فضای تجاری مانند فروشگاه‌های لباس، جواهرات فروشی، سالن‌های نمایشگاه، هتل‌ها، کلوپ‌ها و غیره استفاده می‌شود . این چراغ‌ها به دلیل تکنولوژی و ظاهر، فضا را شیک و مدرن می‌کنند.

انواع چراغ‌های مگنتی

این روزها با توسعه استفاده از چراغ مگنتی، انواع ماژول‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. مدل‌های متداول این ماژول‌ها به صورت :

  1. ماژول‌های زاویه پذیر
  2. ماژول‌های ثابت
  3.  ماژول‌های آویز

قابل اجرا هستند. ماژول‌های ثابت همانطور که از اسمشان پیداست نور را به یک سمت( پایین، روبرو) هدایت می‌کنند. ماژول‌های متحرک با توجه به بازوی حرکتی با زاویه مورد نظر نور را به منطقه خاص ارسال می‌کنند. ماژول‌ها می‌توانند انواع زیر را داشته باشند:

  1. ماژول‌های خطی
  2. ماژول‌های شبکه‌ای یا نقطه‌ای
  3. ماژول‌های اسپات

چگونه چراغ مگنتی را انتخاب کنیم؟

بهترین سیستم روشنایی مگنتی باید به راحتی نصب شود، استاندارد باشد و ریل آن با اکثر ماژول‌های موجود در بازار سازگار باشد و از لوازم جانبی مشابه سایر سیستم‌های روشنایی ریلی استاندارد استفاده کند.
سیستم روشنایی مگنتی شامل ریل و ماژول‌ها است.

انواع ریل‌های مگنتی:

  • ریل‌های متداول در بازار یا توکار هستند و یا بصورت روکار نصب می‌شوند.
  • ریل مگنتی توکار: ریل درون شکاف تعبیه شده در کناف قرار می‌گیرد.
  •  ریل مگنتی روکار / آویز: عمدتاً برای مکان‌هایی که سقف کاذب ندارند و امکان ایجاد شیار وجود ندارد، استفاده می‌شود.

انواع ماژول‌ها:

بسته به طراحی روشنایی، مکان هایی که لازم است نور داده شود و نوع فضا ماژول‌ها انتخاب می‌شوند. این بدان معنی است که این ماژول‌ ها میتوانند در کنار هم درون ریل جای بگیرند و هر کدام هدف خاصی را روشن کنند. یک ماژول‌ میتواند به عنوان یک نور تاکیدی برای برجسته کردن عناصر معماری، یا به عنوان یک نور کلی برای ارائه روشنایی اولیه، یا به عنوان یک نور محیطی برای تقویت احساسات یک فضا بکار گرفته شود، همه در یک سیستم قرار می‌گیرند و بسته به نیاز می‌توانند مورد استفاده واقع شوند.

  • ماژول‌های خطی یا Flood یک ماژول نورپردازی است که یک خط نوری یکنواخت ارائه میدهد.
  • ماژول شبکه‌ای یا ماژول Grille، نور تاکیدی را به مناطق زیرین یا روبرو میتاباند.
  • ماژول شبکه ای تا شو fold grillelight نور تاکیدی را با زاویه مورد نظر ارسال می‌کند.
  • ماژول نور متمرکز یا spotlight نور تاکیدی را به نقطه مورد نظر میتاباند.
  • ماژول آویز یا pendant light نور متمرکز را با سمت پایین میتاباند.

نحوه طراحی روشنایی با سیستم مگنتی:

بسته به الگوی طراحی نورپردازی ریل ها و ماژول ها انتخاب می‌شوند. الگوی طراحی میتواند متنوع باشد
حدود 4 شکل طراحی برای سیستم روشنایی مگنتی معمول است. شکل L، شکل I، شکل خطوط موازی یا U شکل و شکل مربع.

  1. شکل مربع: برای اتاق نشیمن و دفاتر کار مناسب است.
  2. U شکل: عمدتا برای اتاق نشیمن استفاده می‌شود.
  3. شکل :L برای استفاده در راهروها، اتاق نشیمن و رخت کن مناسب است.
  4. شکل : I برای اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه پر کاربرد است.

انواع روشهای نصب ریل چراغ مگنتی یا ریل مگنتی توکار

ریل چراغهای مولتی ترک (مگنتی) در هر دو حالت نصب توکار و روکار موجود است. مدل روکار به دلیل وجود شیار مناسب در پشت ریل و تجهیزات مرتبط، قابلیت نصب به صورت آویز را نیز دارا می باشند. برای انتخاب هر حالت نصب باید به معماری فضا، ارتفاع سقف و روش انتخاب شده برای طراحی نورپردازی توجه نمود. وجود اتصالات مکانیکی با فرمهای مختلف به طراح و مجری اجازه می دهد تا بر روی سقف و دیوار محدودیتی برای اجرای فرمهای مختلف نداشته باشد.

چراغ مگنتیابعاد و اندازه های هر یک از انواع ریل توکار و روکار و جزییات فنی روش نصب در قسمت مربوط ریل مگنت به طور کامل توضیح داده شده است.

همچنین می توان قبل از اجرا و در فاز طراحی، محاسبات و شبیه سازی با استفاده از ماژول های مگنتی صورت گیرد تا با اطمینان از نتیجه کار اقدام به خرید و نصب محصول کرد. مجموعه آراشید قابلیت ارایه مشاوره و طراحی در این زمینه را به معماران و کارفرمایان محترم دارد.

گام‌های اجرا چراغ مگنتی یا مولتی ترک:

  • ریل مناسب را انتخاب کنید: با توجه به نوع سقف یا دیوار، نوع ریل تو کار یا روکار انتخاب می‌شود.
  • ماژول‌های مگنتی را با توجه به طرح روشنایی انتخاب کنید.
  • انتخاب لوازم جانبی: پس از تأیید شکل طراحی برای کل سیستم روشنایی، آداپتور یا اتصال دهنده را انتخاب کنید.
  • انتخاب درایور : دو راه حل برای کل سیستم برای انتخاب درایور وجود دارد.
  1. درایور داخلی 48 ولت. برای تغذیه تمام ریل مگنتی، به ویژه برای ریل‌های آویز و روکار که در توان های 100W 200 , W موجودند.
  2. درایور خارجی عمدتاً برای نصب توکار استفاده می‌شود. درایور خارجی از نظر کیفیت بسیار بهتر از درایور داخلی است. منبع تغذیه معمولا 100، 150 و 200 وات است. منبع تغذیه خارجی در محفظه‌ای دارای دریچه بازدید قرار می‌گیرد که برای تعمیرات و نگهداری در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت بهتر است برای استفاده از این سیستم کاربردی و مدرن با مشاور روشنایی و نورپردازی تماس بگیرید.

قابلیت جابجایی منابع نوری مگنتی بر اساس نیاز معماری

هماهنگی سیستم های نورپردازی مولتی ترک مدرن با معماری

نور یکی از جنبه‌های ضروری محیط در هر فضا است. در دنیای امروز، دیگر فقط به نورپردازی نمی‌پردازیم بلکه به ایجاد یک فضای عالی و دل‌پذیر فکر می‌کنیم. سیستم‌های روشنایی پیشرفت کرده‌اند و پابپای طراحی داخلی مدرن خود را منعطف و سازگار نموده‌اند و با این توسعه سیستم‌های نورپردازی مولتی ترک مدرن دنیایی از امکانات را در حوزه طراحی نورپردازی ارائه می دهند.

سیستم های نورپردازی مولتی ترک که اغلب به عنوان روشنایی مگنتی شناخته می شوند، نشان دهنده پیشرفت در نصب در سقف و دیوار هستند. این سیستم‌ها به جای یک منبع نور ثابت و منفرد، از یک یا چندین ریل تشکیل شده‌اند که ماژول‌های روشنایی را می‌توان به راحتی به آن متصل کرد و در طول آن جابه‌جا نمود.

مزیت اصلی سیستم های روشنایی مولتی ترک انعطاف پذیری بی نظیر آن‌هاست. کاربران می‌توانند بدون زحمت ماژول‌های روشنایی را در طول مسیر جابه‌جا کرده و تغییر مکان دهند، که امکان تغییر در افکت نور را در یک لحظه فراهم می‌کند. این سازگاری نورپردازی مگنتی را به انتخابی ایده آل برای فضاهایی که نیاز به نور پویا دارند، مانند گالری‎های هنری یا فروشگاه‌های خرده فروشی تبدیل می‌کند.

تطبیق پذیری این سیستم ها به دلیل تنوع گسترده ماژول روشنایی است. ماژول‌های نقطه‌ای ثابت و متحرک، ماژول‌های خطی و حتی ماژول‌های دکوراتیو و آویز از انواع این منابع روشنایی هستند. این ماژول‌ها در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند. این تنوع به کاربران این امکان را می‌دهد تا طرح‌های نورپردازی را متناسب با ترجیحات منحصر به فرد آن‌ها و نیازهای خاص فضا ایجاد کنند.

کاربردی همه کاره و محبوب

سیستم‌های روشنایی مولتی ترک در فضاهای گوناگون مانند محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری قابل استفاده هستند. در یک آشپزخانه مدرن، این سیستم‌ها می توانند نورپردازی را برای تهیه غذا فراهم کنند و در عین حال به عنوان نور محیطی برای میز غذاخوری مورد استفاده قرار گیرند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی از آن‌ها برای برجسته کردن و نمایش‌ کالا‌ها استفاده می‌کنند و توجه مشتریان را به محصولات کلیدی جلب می‌کنند.

گالری‌های هنری از آن‌ها برای ایجاد جلوه‌های نورانی چشمگیر استفاده می‌کنند که تأثیر بصری آثار هنری را افزایش ‌دهد. در دفاتر تجاری، نورپردازی مگنتی، بهره وری را افزایش می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد شرایط نور را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند.

نصب آسان

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سیستم‌های روشنایی مگنتی، نصب آسان آن‌ها است. بر خلاف سیم کشی پیچیده مورد نیاز برای وسایل سنتی، نصب این سیستم ها نسبتاً ساده است. ریل‌ها به راحتی بصورت توکار یا روکار روی سقف و دیوار نصب می‌شوند و منابع نوری یا چراغ‌ها درون آن جای می‌گیرند.

زیبایی شناسی و طراحی

علاوه بر مزایای عملکردی، سیستم های نورپردازی مگنتی از نظر زیبایی شناسی نیز دلپذیر هستند. آن‌ها به طور یکپارچه با سبک‌های مختلف معماری ترکیب می‌شوند و طراحی داخلی را بهبود می بخشند.

نگهداری و دوام

سیستم های روشنایی مگنتی به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند.
در نتیجه، سیستم‌های نورپردازی مگنتی، انقلابی در طراحی نورپردازی داخلی هستند. انطباق پذیری، هماهنگی با معماری و سهولت استفاده آن‌ها را به انتخابی عالی برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل کرده است.

چراغ مگنتی آویز دکوراتیو

این ماژول‌های نورپردازی منحصر به فرد برای افزودن ظرافت و سبک مدرن به فضا طراحی شده اند. این منابع آویز تزئینی در طرح‌ها، شکل‌ها و جلوه‌های هنری متنوعی ارائه می‌شوند که نه تنها تامین کننده روشنایی هستند، بلکه به عنوان یک المان دکوراتیو جلوه می‌کنند. چراغ آویزان دکوراتیو مگنتی عملکرد و زیبایی شناسی را همزمان ارائه می‌دهد و آن را به انتخابی همه کاره و محبوب برای معماران تبدیل می‌کند.

چراغ مگنتی خطی

ماژول‌های مگنتی خطی یک نوآوری قابل توجه در طراحی نورپردازی هستند. این ماژول‌ها شکلی خطی و کشیده دارند و نور یکنواختی را در طول مسیر فراهم می‌کنند. این طراحی امکان توزیع یکنواخت نور را فراهم می‌کند و آن‌ها را برای کاربردهایی مانند تامین نور محیطی و روشن‌کردن میزها یا کانتر مناسب می‌کند.

ماژول‌های خطی مگنتی در اندازه‌ها و دمای رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهد تا به یک جلوه نوری متناسب با نیازهای خاص خود دست یابند. ظاهر شیک و مینیمالیستی آن‌ها در عین تطبیق پذیری فوق‌العاده، حسی مدرن به هر فضایی می‌افزاید و آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای محیط‌های مسکونی و تجاری تبدیل می‌کند که در آن نور یکنواخت و قابل تنظیم ضروری است.

چراغ مگنتی دکوراتیو

چراغ‌های مگنتی دکوراتیو گزینه‌هایی را برای افزودن سبک و ذوق به طراحی نورپردازی ارائه می دهند. این چراغ‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام جذابیت زیبایی شناسی خاص خود را دارند. به عنوان مثال، چراغ‌های مگنتی آویز به زیبایی از ریل آویزان می‌شوند و در عین حال که نور متمرکزی را ارائه می‌دهند، یک نقطه کانونی ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر، نورهای کانونی دقتی را در جهت دهی نور ارائه می دهند و آنها را برای برجسته کردن آثار هنری یا جزئیات معماری ایده آل می کند.

چراغ های مگنتی خطی با فرم کشیده خود ظاهری یکدست و مدرن ایجاد می کنند که برای ایجاد نور یکنواخت در امتداد دیوار یا میز مناسب است. علاوه بر این، مدل‌های قابل تنظیم یا زاویه پذیر با اجازه دادن به کاربران برای تغییر جهت نور، انطباق با تغییر نیازها یا ترجیحات طراحی و انعطاف پذیری را فراهم می‌کنند. با چنین تنوعی از چراغ‌های مگنتی، می‌توان طرح نورپردازی را هماهنگ با دکوراسیون داخلی و نیازهای روشنایی شخصی‌سازی کرد.

انواع ریل‌های مگنتی یا مولتی ترک :

ریل‌های مگنتی توکار در دو مدل موجودند:

  • ریل‌های مگنتی توکار بدون لبه

این مدل ریل برای سهولت در نصب یه دو صورت تولید می‌شود:

  •  ریل مگنتی توکار بدون لبه با بال داخلی

در این مدل ریل مگنتی، بال‌های جانبی متصل به ریل با فاصله از لبه ریل قرار دارد. هنگام نصب بال ها به سمت داخل و پشت کناف یا سقف کاذب قرار می‌گیرد و بوسیله پیچ به کناف متصل و ثابت می‌شوند.

ریل مگنتی توکار بدون لبه با بال خارجی

در این مدل ریل مگنتی، بال‌های جانبی در انتهای لبه قرار می‌گیرند و هنگام نصب بال‌ها روی کناف یا سقف کاذب قرار گرفته و از بیرون به آن پیچ شده و فیکس می‌گردد و برای دیده نشده بال ها هنگام رنگ آمیزی سقف، بتونه شده و رنگ آمیزی انجام می‌شود.

ریل‌های مگنتی توکار لبه دار

این مدل ریل‌های مگنتی توکار بدون بال هستند و بوسیله ابزارهایی مانند فنر یا بست از داخل به سقف کاذب یا کناف ثابت می‌شوند.

انتخاب نوع ریل مگنتی توکار:

هنگام اجرای پروژه بر اساس الزامات پروژه، نوع سقف کاذب، شیوه کار معمار پروژه ، نوع ریل تعیین می‌گردد.

نصب ریل مگنتی روکار و آویز

یکی از ویژگی های بارز این روش نصب، توانایی آن در ادغام یکپارچه با طراحی اتاق است. ریل ‌های روگار مستقیما به سقف یا دیوار بوسیله پیچ متصل می‌گردند. ریل‌های آویز بوسیله تجهیزات آویز از سقف معلق می‌شوند.

برنامه ریزی و چیدمان مناسب

قبل از شروع نصب ریل مگنتی روکار و آویز، برنامه ریزی دقیق ضروری است. عواملی مانند چیدمان اتاق، نیازهای روشنایی، و موقعیت مبلمان یا وسایل را در نظر بگیرید. در مورد مکان ایده آل برای ریل و آویزها تصمیم بگیرید تا به نور مورد نظر برسید.

نصب تخصصی

پیروی دقیق از دستورالعمل‌های سازنده بسیار مهم است. هر سیستم روشنایی ممکن است الزامات خاصی داشته باشد و رعایت ایمنی و عملکرد مطلوب را تضمین می‌کند. برای نصب‌های پیچیده، توصیه می‌شود از خدمات یک برقکار ماهر یا یک نصاب حرفه‌ای استفاده کنید.

انعطاف پذیری و سازگاری

یکی از مزایای کلیدی سیستم های روشنایی مگنتی با ریل‌های روکار و آویز، سازگاری آنهاست. ارتفاعی که ریل را در آن آویز می کنید می تواند متناسب با نیازهای نوری شما یا ایجاد جذابیت بصری تنظیم شود. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی ماژول‌ها یا وسایل روشنایی را تعویض کنید تا طرح روشنایی را با توجه به اولویت‌ها یا الزامات تغییر دهید. این سازگاری باعث می‌شود سیستم‌های روشنایی مگنتی نزد معماران بسیار محبوب باشد.

هوشمند سازی سیستم مولتی ترک

یک سیستم هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل دقیقی بر محیط روشنایی خود داشته باشند. این شامل توانایی تنظیم سطوح روشنایی، تغییر دمای رنگ و حتی تغییر جهت پرتوهای نور است. رابط‌های کنترلی می‌توانند از سوئیچ‌های فیزیکی و دیمر گرفته تا برنامه‌های تلفن همراه و فرمان‌های صوتی از طریق دستیارهای هوشمند متغیر باشند.

این سیستم‌ها می توانند سناریوها و رفتارهای مختلف نور را خودکار کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند نور را بر اساس زمان روز تنظیم کنند تا الگوهای طبیعی نور روز را تقلید کنند (نور شبانه روزی)، نورها را هنگام تشخیص حرکت فعال کنند، یا صحنه‌های نوری از پیش تنظیم شده را برای فعالیت‌های مختلف، مانند خواندن، آشپزی، یا تماشای تلویزیون ایجاد کنند.

هوشمندسازی یک سیستم روشنایی مگنتی شامل یکپارچه سازی فناوری‌های هوشمند برای افزایش عملکرد، کنترل و کارایی آن است. این پیشرفت به کاربران اجازه می دهد تا تجربه نورپردازی خود را با توجه به ترجیحات و نیازهای خود مدیریت و سفارشی کنند. اما باید توجه داشت که فعلا فناوری هوشمند سازی ماژول ها بصورت جداگانه و تک تک کامل نشده و تنها می‌توان در یک ریل تمام ماژول‌ها را با هم روشن، خاموش و یا کنترل کرد.

الگو‌های نورپردازی با چراغ مگنتی

الگوهای نورپردازی با سیستم نورپردازی مگنتی، اغلب در سیستم‌های نورپردازی داخلی مدرن استفاده می‌شود،ترتیبات نورپردازی ماهرانه ای را ارائه می‌دهند که می توانند فضاها را به محیط‌های بصری چشمگیر و کاربردی تبدیل کنند. در اینجا، ما به نمونه‌هایی از این الگوهای روشنایی می پردازیم:

نورپردازی: ماژول‌های متمرکز و زاویه پذیر سیستم مگنتی برای در نورپردازی مناطق یا اشیاء خاص در یک اتاق مناسب هستند. این نورپردازی متمرکز می‌تواند توجه را به آثار هنری، ویژگی‌های معماری یا هر عنصری که شایسته توجه است جلب کند. ماژول‌ها را می‌توان در طول مسیر تنظیم کرد تا اجسام مختلف را در زوایای مختلف برجسته کند و جلوه‌ای پویا و دراماتیک ایجاد کند.

تامین روشنایی محیط: سیستم روشنایی مگنتی می‌تواند نور محیطی را با توزیع یکنواخت نور در یک فضا فراهم کنند. این سیستم‌ها با قرار دادن ماژول‌ها در فواصل در طول ریل، نور محیطی متعادل و دلپذیری را ایجاد می‌کند. به ویژه در مناطقی مانند اتاق نشیمن، دفاتر کار، فضای آموزشی و یا درمانی که در آن روشنایی یکنواخت و کلی مورد نظر است، کاربردی است.

وال واشینگ شستشوی دیوار: وال واشینگ تکنیکی است که در آن پرتو‌های نور به سمت دیوارها هدایت می‌شوند و روشنایی نرم و یکنواخت در سطوح عمودی ایجاد می‌کنند. این امر می‌تواند ادراک از وسعت را افزایش دهد، دیوارهای بافت‌دار را برجسته کند یا به ایجاد فضایی جذاب در مناطقی مانند اتاق‌های غذاخوری یا راهروها کمک کند.

نورپردازی وظیفه‌ای: ماژول‌های مگنتی در ارائه روشنایی وظیفه‌ای برای فعالیت‌های خاص مناسب هستند. برای مثال، در آشپزخانه‌ها، می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که میزها را روشن کند، در حالی که در دفاتر کار، می‌توان آن‌ها را روی سطوح کار هدایت کرد. این نورپردازی متمرکز، بهره وری و راحتی بصری را افزایش می‌دهد.

نورپردازی تاکیدی: سیستم روشنایی مگنتی برای نورپردازی برجسته، تاکید بر جزئیات معماری، عناصر تزئینی یا ویژگی‌های منحصر به فرد در یک فضا استفاده می‌شوند. با زاویه دادن به ماژول‌ها، آن‌ها می‌توانند سایه‌ها و هایلایت‌های چشمگیری ایجاد کنند و به عمق و جذابیت بصری اضافه کنند.

جلوه های نورپردازی پویا: با قابلیت تنظیم موقعیت و جهت ماژول‌ها در طول ریل، تغییر الگوهای روشنایی در صورت نیاز امکان پذیر می‌گردد. این نورپردازی پویا به ویژه در فضاهای خرده فروشی، گالری‌ها یا مکان های رویداد که نیازهای نور می‌تواند متفاوت باشد، مفید است.

تغییرات دمای رنگ: برخی از ماژول‌های مگنتی امکان تنظیم دمای رنگ را فراهم می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند بین نور گرم و سرد جابجا شوند. این ویژگی برای ایجاد فضاهای مختلف و پذیرایی از فعالیت‌ها یا حالات مختلف ارزشمند است.

نورپردازی مجسمه‌ها و آثار هنری: فراتر از عملکرد، این ماژول‌ها را می‌توان به صورت هنرمندانه برای نورپردازی مجسمه‌ها و آثار هنری استفاده کرد.

به طور خلاصه، سیستم روشنایی مگنتی طیف گسترده ای از الگوهای نورپردازی و جلوه‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توانند متناسب با نیازهای خاص و زیبایی شناسی یک فضا اجرا شوند. انعطاف‌پذیری، هماهنگی و تطبیق‌پذیری با طراحی معماری، آنها را به ابزاری ارزشمند در دست طراحان و معماران نور تبدیل می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا هر محیطی را به‌طور ماهرانه‌ای روشن کرده و فضا را بهبود بخشند.

قیمت چراغ مگنتی چقدر است؟

چراغ‌های مگنتی یک سیستم به روز و مدرن است و به همین دلیل نسبت به دیگر سیستم های روشنایی و نورپردازی هزینه بالاتری دارد. ولی با توجه به اینکه می‌توانیم در زمان نیاز ماژول های بیشتری را به ریل های نصب شده اضافه کنیم، می‌توان پروژه را گام به گام اجرا نموده و هزینه را سرشکن کرد.

تفاوت چراغ مگنتی یا همان مولتی ترک با ترک لایت 3 فاز چیست؟

چراغ‌های مگنتی 48 ولت DC هستند ولی چراغ‌های ریلی یا ترک لایت‌ها 220 ولت می‌باشند.
چراغ‌های مگنتی نیاز به درایور دارند ولی سیتم ترک لایت مستقیما به برق شهری وصل می‌شود.
چراغ‌های مگنتی دارای تنوع بوده و ماژول‌هایی با عملکرد گوناگون دارند و طرح‌های گوناگون نورپردازی را می‌توان با این چراغ ها اجرا نمود.

نصب چراغ مگنتی به صورت توکار یا روکار چگونه انجام می‌شود؟

چراغ‌های مگنتی بر روی ریل قرار می‌گیرند که ریل‌ها به دو صورت روکار و یا توکار نصب می‌شوند. چراغ‌ها به آسانی درون ریل توکار و یا روکار حرکت می‌کنند.

مزایای چراغ مگنتی به سایر چراغ‌های خطی و ترک لایت‌ها چیست؟

چراغ‌های مگنتی یا مغناطیسی از به روزترین و مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی و نورپردازی هستند. یکی از مزیت‌های پرکاربرد این سیستم روشنایی امکان جابجایی، زیاد و یا کم کردن چراغ‌ها یا ماژول‌ها به راحتی و با توجه به نیاز روشنایی است. این ماژول‌ها زاویه پذیر بوده روی سقف و دیوار نصب می‌شوند و چون ولتاژ آنان 48 ولت DC است هنگام جابجا کردن خطر برق گرفتگی ندارند.

یک نظر ثبت کنید