021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ های سفارشی

چراغ سفارشی-شش ضلعی
چراغ سفارشی-فرم نامنظم
چراغ سفارشی-مستطیل

چراغ سفارشی یا چراغهای ویژه شامل چراغهایی هستند که به صورت سفارشی بر مبنای طرح موردنظر کارفرما تهیه می شوند. با توجه به قابلیت چراغ خطی یا همان نور خطی امکان ساخت چراغهایی در فرم و اندازه و رنگ بدنه دلخواه مشتریان محترم وجود دارد. اشکال مختلف هندسی در اندازه های متنوع برای نصب به صورت آویز و روکار با توجه به نیاز پروژه قابل ساخت است و این چراغها می توانند به صورت آماده برای نصب ارسال گردند.

همچنین مجموعه آراشید این آمادگی را دارد که در زمینه مشاوره برای طراحی بدنه و شدت روشنایی و رنگ نور چراغ سفارشی در جهت برآورده کردن نیاز پروژه به معماران و کارفرمایان محترم  مشاوره دهد.

چراغ سفارشی چیست؟

نور به ما کمک می‌کند که در تاریکی ببینیم، وظایف خود را با کارایی و وضوح بهتری انجام دهیم، خرید کنیم، محصولاتمان را به نمایش بگذاریم، در محیط کار بیدار بمانیم و……………

علاوه بر تمام این ها خلق و خوی خوبی داشته باشیم و از محیط لذت ببریم و امنیت داشته باشیم و ………………..
وقتی صحبت از خدمات نورپردازی به میان می‌آید گزینه‌های زیادی وجود دارد. ممکن است تجهیزات نورپردازی مورد نیاز را از بازار تهیه کنیم و یا آنها را سفارش بدهیم. چراغ سفارشی، چراغی است برای نور دادن به: هدف خاص، با افکت خاص برای یک پروژه خاص و طراحی شده تا منحصر به فرد باشد. چراغ سفارشی با توجه به نیاز پروژه و هدف معمار طراحی و ساخته می‌شود.

چه زمانی به چراغ سفارشی نیاز داریم؟

هنگام طراحی نورپردازی برای پروژه در درجه اول باید به هدف از نورپردازی توجه کنیم. آیا می‌خواهیم نورپردازی هدف خاصی را دنبال کند یا چراغ ویزگی خاصی داشته باشد و یا از متریال خاصی هماهنگ با دکوراسیون در ساخت چراغ استفاده شده باشد؟
گاهی لازم است تغییراتی در بدنه چراغ داده شود و یا برای نصب چراغ قطعه‌ای به آن اضافه شود و یا نور با زاویه خاصی به منطقه بتابد و چراغ مناسب در بازار یافت نشود، در این شرایط نیاز به سفارشی سازی یا خصوصی سازی چراغ احساس می‌شود.

برای تهیه چراغ سفارشی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  1. در درجه اول باید درنظر داشته باشیم که تهیه یک چراغ سفارشی زمان بر است و ساخت آن طول می‌کشد.
  2.  بسته به سازنده زمان تحویل متفاوت است.
  3.  قیمت یک چراغ سفارشی از چراغ موجود در بازار بیشتر است.

انواع چراغ سفارشی

چراغ سفارشی را می‌توان با توجه به محل نصب به دو مدل چراغ سفارشی فضای داخلی و چراغ سفارشی فضای بیرونی تقسیم بندی کرد.

چراغ سفارشی فضای داخلی

نورپردازی فضای داخلی یکی از جنبه‌های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی است. با انتخاب چراغ مناسب می‌توان فضای خانه را متفاوت کرد. طراحی نورپردازی از اتاقی به اتاق دیگر تغییر می‌کند. طرحی که در اتاق نشیمن کاربرد دارد لزوماً در آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده نمی‌شود. نورپردازی باید عملکردها و احساس هر فضا را منعکس کند. مانند هر بخش دیگری از دکوراسیون داخلی، طراحی نورپردازی نیز با توجه به تکنولوژی و ترندها ، تولیدکنندگان و انواع و تنوع تجهیزات روز به روز تغییر می‌کند.
سبک معماری و علایق مصرف کنندگان بر انتخاب چراغ تاثیر می‌گذارد. چراغ های سفارشی فضای داخلی را بر اساس نوع مواد اولیه، محل و نحوه نصب، زاویه و شدت پرتاب نور ، اندازه، فابلیت تغییر رنگ نور، پویا و متحرک بودن نور و هدف از نورپردازی می‌توان تقسیم بندی نمود.
با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از لامپ LED سفارشی سازی چراغ بسیار محبوب شده است. برای تحقق نیاز معمار به نور، لازم است طرح نورپردازی و شبیه سازی انجام شود و بر اساس آن چراغ مورد نیاز تهیه گردد.
چراغ های سفارشی همانند دیگر منابع نوری می‌توانند بصورت توکار، روکار و یا آویز نصب شوند. از مزیت‌های چراغ سفارشی قابلیت تغییر در شکل و رنگ بدنه هماهنگ با دکوراسیون داخلی می‌باشد. در خصوص چراغ‌هایی که بصورت توکار نصب می‌شوند افکت نور، رنگ نور و زاویه تابش مورد توجه قرار می‌گیرد.

چراغ سفارشی فضای بیرونی

چراغ‌های سفارشی که در فضای بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل چراغ های زیر هستند.:

  •  چراغ‌های روشنایی عمومی
  • چراغ‌های روشنایی وظیفه‌ای
  • چراغ‌های روشنایی تاکیدی
  • چراغ‌های روشنایی تزئینی

چراغ‌های روشنایی عمومی یا محیطی بیشتر در ورودی ساختمان، تراس و ایوان جلو و عقب ( نصب روی دیوار) و محوطه بصورت چراغ‌های پایه بلند نصب می‌شود که این چراغ ها با توجه به سبک معماری بنا و لند اسکیپ طراحی می‌شوند. پایه‌ها هماهنگ با مصالح بکار رفته در بنا طراحی و ساخته می‌شوند. منابع نوری که درون پایه‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند طبق نطر معمار افکت های مورد نظر را داشته باشند.
چراغ‌های وظیفه‌ای می‌توانند همان فرمت ساخت را حفظ کنند و با پایه کوتاه برای روشن کردن مسیر‌های عبور و یا محوطه‌های بازی و فضاهای مورد نظر نصب شوند.
چراغ‌های تاکیدی بر المان‌های خاص تمرکز دارند .

زاویه پرتاب نور و رنگ نور در این چراغ‌ها اهمیت دارد. چراغ‌های تزئینی جنبه‌های زیبایی لند اسکیپ را به نمایش می‌گذارند. تمام این منابع نوری با توجه به سبک معماری و فضای چشم انداز طراحی و سفارشی سازی می‌شوند.

باید توجه داشت که چراغ های مورد استفاده در فضای بیرونی باید دارای IP مناسب فضای بیرونی باشند و در مقابل رطوبت و آب مقاوم باشند.
شرکت مهندسی روشنایی آراشید این امکان را فراهم کرده است تا چراغ‌های سفارشی را با توجه به نیاز پروژه و نظر مهندس معمار تهیه نماید. این مجموعه جهت مشاوره رایگان نورپردازی همواره در خدمت خواهد بود. تیم حرفه‌ای این مجموعه با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای روشنایی، ابتدا شبیه سازی نورپردازی را انجام داده و در صورت تایید شدن از طرف معمار پروژه، وارد مرحله اجرا می‌شود.

نحوه خرید چراغ های سفارشی چگونه است؟

چراغ های سفارشی با توجه به محل نصب و کاربری و مشخصات مورد نظرکارفرما طراحی شده و برآورد قیمت می‌گردد. در صورت تایید کارفرما چراغ به مرحله ساخت وارد خواهد شد.

هر مدلی را نشان دهیم آیا می‌‌توان پیاده سازی کرد؟

قطعا محدودیت‌هایی در ساخت مدل‌های مختلف چراغ وجود خواهد داشت ولی تا حد ممکن سعی می‌گردد نطرات کارفرما مورد توجه قرار گرفته و طراحی به خواسته کارفرما نزدیک باشد.

آیا کارشناس مجموعه به صورت حضوری به محل پروژه خواهد آمد ؟

در صورت نیاز کارشناسان مجموعه از پروژه بازدید به عمل آورده و با کارفرما و معمار پروژه جلساتی را برگزار خواهند کرد تا به یک طرح مشترک برسند.

چراغ سفارشی برای چه جاهایی مناسب است؟

زمانی از چراغ سفارشی استفاده می‌شود که برای هدف مورد نظر چراغی در بازار یافت نشود. در آن صورت اقدام به سفارشی سازی چراغ می‌شود. اگر چراغ مورد نطر را بتوان در بازار یافت که با خواسته‌های کارفرما مطابقت داشته باشد، تهیه آن آسان‌ تر و مقرون به صرفه خواهد بود.

یک نظر ثبت کنید