021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ گچی (Trimless)

چراغ گچی

در معماری مدرن معمولا چراغها با دو رویکرد مورد استفاده قرار می گیرند. رویکرد اول استفاده به عنوان تامین روشنایی و رویکرد دوم استفاده از چراغ به عنوان یک المان بصری زیبا و هماهنگ با معماری می باشد. چراغهای گچی به دلیل فرم زیبا و قابلیت ترکیب با سقف و در عین حال تامین روشنایی محیط، انتخابی جذاب و مناسب برای برآورده کردن خواسته های معماری مدرن می باشند. چراغهای گچی به دلیل نداشتن لبه و قابلیت رنگ پذیری یک راهکار بسیار مناسب برای ادغام منابع روشنایی با معماری فضا هستند.

بدنه این چراغها از جنس پلاستر بوده و پروسه نصب آنها در انواع سقف کاذب به آسانی انجام می شود. همچنین تعویض لامپ در این چراغها نیز به سادگی قابل انجام است.

چراغ گچی (trimless gypsum downlight) چیست؟

امروزه منابع روشنایی مدرن مانند چراغ‌های سقفی گچی بین معماران و مصرف‌کنندگان به دلیل ویژگی‌های خاص بسیارر طرفدار شده‌اند. این چراغ‌ها نه تنها طراحی نورپردازی خوب و کارآمدی را ارائه می‌دهند، بلکه با طراحی منحصر به فردی که دارند، لوکس هستند و همچنین با قیمت بسیار مناسب، برای مصرف کنندگان کاربردی هستند.
چراغ‌های گچی به چه چراغ‌هایی گفته می‌شود؟ چراغ‌های گچی همانطور که از اسمشان پیداست یک اتصالات گچ بری شده هستند که ریل و قاب لامپ در پشت بخش ثابت یا گچی پنهان شده است.سطح روی بخش گچی قابلیت رنگ پذیری دارد و میتواند با معماری هماهنگ شود. چراغ گچی بدون فریم یا بدون لبه یک انتخاب جذاب از طراح نورپرداز است و یک نور یکدست و یکپارچه را ارائه می‌دهد.

چراغ‌های گچی بدون لبه در چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

چراغ‌های گچی به عنوان یک چراغ توکار بدون فریم یک طرح زیبای یکدست و بدون درز را در سقف نمایش می‌دهد و این باعث می‌شود که فضای خانه کسترده و یکدست نمایش داده شود. همچنین چراغ گچی بدون فریم این مزیت را دارد که میزان آسیب دیدگی سقف را کاهش می‌دهد و بدنه لامپ به راحتی بدون آسیب به سقف قابل تعویض است. با توجه به این ویژگی ‌ها این چراغ‌ها عملکرد خوبی در استفاده در فضاهایی مانند: فضاهای مسکونی شامل اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، فضاهای اداری و دفتر کار، فضاهای تجاری، سوپرمارکت، کافی شاپ و فضاهای ورزشی و غیره کاربرد دارند.

مزیت چراغ‌های گچی

مزیت این محصولات روشنایی پرکاربرد در زیر آورده شده است:

  1. چراغ‌های گچی نور ، یکدست و بدون خیرگی تولید می‌کنند. در نتیجه این چراغ‌ها برای محافظت از چشم و سلامت مصرف کنندگان بدون آسیب است.
  2.  چراغ‌های گچی با شدت نور مناسب، صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت را نیز حمایت می‌کنند. این چراغ‌ها یک انتخاب عالی برای اتاق‌های جلسه، راهروهای شرکت، بیمارستان‌ها، سوپرمارکت ها و فضاهای آموزشی است که ساعات زیادی در شبانه روز روشن هستند.
  3. گچ یک ماده طبیعی و پرکاربرد است که به عنوان مواد اولیه در معماری و صنایع دستی بسیار استفاده شده است. گچ ماده‌ای بسیار سازگار با محیط زیست است و به دلیل سمی نبودن برای انسان ایجاد خطر نمی‌کند.
  4.  چراغ گچی در ابعاد و اشکال مختلف تولید شده و پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.
  5. به هر نوع فضا جلوه‌های چشمگیری می‌دهد. بسته به هدف استفاده، ایده‌های جذاب و ظریفی را می‌توان با توجه به رنگ نور مورد نظر طراحی و اجرا کرد.
  6.  قابلیت رنگ پذیری داشته و به تناسب معماری داخلی می‌توان آن را رنگ آمیزی نمود.
  7.  امکان اشکال سفارشی شده وجود دارد.
  8. مناسب اجرا در سقف کاذب می‌باشد.

انواع چراغ گچی

چراغ‌های گچی به دلیل نوع مواد اولیه آن می‌توانند اشکال مختلفی را داشته باشد و به صورت سفارشی تولید شوند. منبع نوری این چراغ‌ها را می‌توان با توجه به فضای مورد استفاده از نور گرم تا نور سرد انتخاب نمود.
در بازار این چراغ‌ها به دوشکل دیواری و سقفی موجودند. اشکال دیواری آن بسیار متنوع هستند. اشکال سقفی بصورت تو کار و یا بصورت روکار نصب می‌گردند.

چراغ‌های گچی توکار:

چراغ‌های گچی متداول، چراغ‌های با مقطع برش گرد، مربع، مستطیل و لوزی است که این قالب می‌تواند بصورت چراغ‌های تک خانه یا چند خانه باشند. ولی امکان ساخت چراغ سفارشی در هر شکل و اندازه میسر است که با توجه به طراحی مورد نظر تولید می‌گردد.

چراغ گچی روکار:

چراغ‌های روکار به شکل مکعب یا استوانه در بازار معمول هستند . همچنین با توجه به طرح معماری امکان سفارشی سازی آن‌ها وجود دارد.
و سخن آخر اینکه اگر به دنبال افزودن روشنایی کاربردی و زیبا به فضاهای داخلی با حفظ سرزندگی هستید، چراغ های گچی بدون لبه بهترین گزینه هستند. با استفاده از این چراغ‌های گچی مدرن، مقرون‌به‌صرفه و نوآورانه مناسب برای روشنایی مسکونی، اداری و تجاری،این شانس موجود است که از سبک‌ها و اندازه‌های مختلف بهره ببرید. این چراغ‌های گچی بدون تزئین ، دارای ویژگی‌های برجسته و منحصر به فرد برای فضاهای مختلف هستند. شرکت مهندسی روشنایی آراشید امکان ارائه این چراغ‌های پر کاربرد و زیبا را دارا بوده و طراحی و اجرای نورپردازی را با بهترین تجهیزات برای شما اجرا خواهد کرد.

یک نظر ثبت کنید