021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ اس ام دی | انواع لامپ smd

چراغ اس ام دی | لامپ smd 

چراغ اس ام دی چیست؟

اس ام دی SMD مخفف عبارت Surface Mount Device و در واقع ال ای دی Light Emitting Diode هستند. ترکیب این کلمات اختصاری نشان دهنده اجزای الکترونیکی متشکل از ماژول‌های LED است که با استفاده از فناوری نصب سطحی، معروف به SMT، مستقیماً در یک طرف برد مدار چاپی نصب شده‌اند.
ال ای دی های LED SMD با اشکال متوازی السطوح که تراشه نامیده می‌شود توصیف می‌شوند که سطح ساطع کننده در داخل آن قرار دارد. دیودهایی که دستگاه را تغذیه می‌کنند در کناره‌ها یا بر روی سطح قرار دارند.

آراشید ارائه دهنده انواع چراغ های مگنتی

تکنولوژی لامپ اس ام دی smd چگونه است؟

ال ای دی های SMD مستطیل شکل هستند و از سه سلول تشکیل شده‌اند. این سلول‌ها حاوی یک عنصر درخشان (کریستال نیمه هادی) هستند که با عبور جریان از آن نور تولید می‌کنند.
برای محافظت از سلول‌های SMD از رزین‌ها برای پوشش کامل قسمت بالایی استفاده می‌شود. این رزین‌ها برای SMD در رنگ‌ها و حباب‌های مختلف موجود هستند.
بسته به تعداد سلول‌های ال ای دی/ اس ام دی LED SMD، تعداد اتصال‌های مشخصی برای جوش یا لحیم خواهد داشت. برای یک LED تک رنگ، یکی از آنها همیشه آند (+) و دیگری کاتد (-) خواهد بود. در مورد ال ای دی های آر جی بی یا چند رنگ SMD RGB LED معمولاً دارای یک تماس کاتدی و یک تماس آند برای هر کریستال نیمه هادی است. بسته به سازنده و مشخصات LED، پیکربندی و تعداد نقاط اتصال می‌تواند متفاوت باشد.

می‌توانید برای راه اندازی مجموع‌تان از ما مشاوره روشنایی رایگان دریافت کنید.

لحیم‌کاری LED های SMD چگونه است؟

تراشه‌های ال ای دی SMD دستگاه‌های ال ای دی مستقلی هستند که با لحیم کاری و با استفاده از فناوری SMT بر روی سطح برد مدار چاپی  (PCB) نصب می‌شوند. این عمل به LED های SMD اجازه می‌دهد تا در هر دو طرف برد مدار لحیم شوند، بدون برش یا سوراخ کردن در برد.

انواع چراغ یا لامپ اس ام دی smd

انواع مختلفی از LED های SMD  (انواع لامپ ال ای دی smd) وجود دارد و هر نوع با یک سری اعداد مشخص می‌شود که اندازه و سطح روشنایی مربوط به آن را مشخص می‌کند. شماره شناسایی LED مربوط به اندازه خود تراشه است که در میلی متر بیان می‌شود.
در مورد انواع اصلی ال ای دی‌های SMD، رایج ترین آنها در بازار 3528 است. این ال ای دی یکی از اولین ال ای دی هایی بود که در بازار ظاهر شد و با قدرت بین 6 تا 8 لومن، مصرف 20/0 وات و خروجی نور بسیار کم مشخص می شود.
LED های 5050 /SMD خروجی بین 16 تا 22 لومن را ارائه می‌دهند. آنها جزو اولین تراشه‌هایی هستند که توان بالاتری تولید می‌کنند و بنابراین برای نیازهای عمومی نور مناسب هستند.
ال ای دی های / SMD 5630 و 5730 که اخیراً ساخته شده‌اند، روشنایی خوبی را در مصرف انرژی کم ارائه می‌دهند و بنابراین بسیار محبوب هستند. این ال ای دی‌های SMD برای استفاده در جاهایی که به لومن بالا نیاز است مناسب هستند.
در نهایت LED SMD های 2835 و 3014 به دلیل وجود یک هیت سینک در داخل آنها که از گرم شدن بیش از حد منبع جلوگیری می‌کند، دارای بیشترین طول عمر و بهترین عملکرد هستند. این نوع معمولاً روی نوارهای LED هم برای روشنایی و هم برای اهداف صرفاً تزئینی استفاده می‌شود.

برای خرید انواع نور خطی روی لینک کلیک کنید.

ابعاد ال ای دی/ اس ام دی LED SMD

تراشه های LED SMD با شکل مستطیلی مشخص می‌شوند که طول و عرض آن بسته به مدل متفاوت است. با این حال، به طور کلی، صرف نظر از اندازه، طول LED های SMD بیش از 7/5 میلی متر و عرض 5 میلی متر نیست.
اندازه LED SMD همان چیزی است که بیشترین تأثیر را در روشنایی و مصرف انرژی دستگاه دارد. هر چه دستگاه بزرگتر باشد، سطح روشنایی بالاتر است. درک این ویژگی‌ها به لطف مخفف عددی که انواع مختلف LED را مشخص می‌کند، آسان است.

LED های COB و SMD چه تفاوت هایی با هم دارند؟

همانطور که در LED های SMD دیده می‌شود، اصطلاح LED اغلب در ارتباط با کلمات اختصاری دیگر یافت می‌شود. اصطلاح COB LED به فناوری LED تراشه روی برد اشاره دارد. این فناوری در سال 2011 معرفی شد و امکان توسعه دیودهای پرقدرت با سطح ساطع نور کوچک را فراهم کرد.

می‌توانید برای مجموعه خود از چراغ سفارشی استفاده کنید. برای خرید روی لینک کلیک کنید.

مزایای استفاده از چراغ اس ام دی smd

  • ال ای دی های SMD یا همان چراغ اس ام دی در حال حاضر پرمصرف‌ترین نوع ال ای دی در بازار هستند.
  • تولید در مقیاس بزرگ تولیدکنندگان قیمت آن را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
  • توسعه و نوآوری مداوم در بخش درخشندگی کریستال‌های نیمه هادی تضمین می‌کند که سال به سال، این LED ها درخشندگی بیشتری را با مصرف انرژی یکسان ارائه می‌دهند. به همین دلیل، ال ای دی های SMD به طور گسترده در سیستم‌های روشنایی خانگی و صنعتی، وسایل نقلیه و همچنین وسایل الکترونیکی شخصی مانند صفحه نمایش LED، تلویزیون، پروژکتور و غیره استفاده می‌شود.
  • ال ای دی های SMD با سیستم RGB برای نورپردازی تزئینی و صفحه نمایش های بزرگ تصویر تمام رنگی استفاده می‌شود.

میکرو LED SMD چیست؟

بازار امروز نیاز به ال ای دی‌های کوچکتر و در عین حال کارآمدتر (چراغ اس ام دی) دارد. جستجوی تراشه‌های SMD LED با عملکرد بهتر منجر به توسعه دستگاه‌هایی شده است که قادر به دستیابی به نسبت لومن/وات بسیار بالا هستند، بنابراین امکان توسعه لامپ‌های کوچک‌تر را فراهم می‌کنند. این منجر به توسعه میکرو ال ای دی های SMD شده است، فناوری های کوچک بسیار کارآمد برای مدارهای کوچک هستند.

اس ام دی چیست؟

اس ام دی SMD مخفف عبارت Surface Mount Device و در واقع ال ای دی Light Emitting Diode هستند که با یک تکنولوژی و چیدمان خاص بر روی یک برد چیده یا لحیم شده‌اند.

لامپ اس ام دی چیست؟

ال ای دی های SMD مستطیل شکل هستند و از سه سلول تشکیل شده‌اند. این سلول‌ها حاوی یک عنصر درخشان (کریستال نیمه هادی) هستند که با عبور جریان از آن نور تولید می‌کنند. برای محافظت از سلول‌های SMD از رزین‌ها برای پوشش کامل قسمت بالایی استفاده می‌شود. این بردها به عنوان منابع تولید کننده نور درون بدنه چراغ قرار میگیرند.

آیا این چراغ ها ضمانت هم دارند؟

با توجه به کارخانه سازنده و تولید کنندگان مدت ضمانت یا گارانتی این چراغ ها متفاوت است و ممکن است از یک سال تا سه سال باشد.

تفاوت اس ام دی و ال ای دی چیست؟

اس ام دی همان ال ای دی است که با تکنولوژی خاص و چیدمان خاص روی یک برد قرار گرفته است.

چراغ اس ام دی خطی چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ اس ام دی دستگاهی است که نور تابیده از منبع نوری SMD را فیلتر کرده و بصورت یکنواخت فضا را روشن می‌کند. بدنه چراغ اس ام دی خطی به صورت پروفیل‌های خطی با عرض‌های مختلف است که منبع نوری درون آن جای گرفته و یک دیفیوزر یا پخش کننده نور بر روی آن قرار گرفته است. چراغ‌های اس ام دی خطی یا لاینر بصورت توکار، روکار و یا آویز نصب شده و نور یکدست را برای فضا فراهم می‌کند. ویژگی این چراغ‌ها این است که محدودیت طول نداشته و در اشکال هندسی متنوع در سقف و دیوار قابلیت طراحی و اجرا دارد. این چراغ‌ها در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و ….استفاده می‌شوند.

نور اس ام دی بیشتر در کجاها استفاده می شود؟

چراغ‌های اس ام دی به دلیل پخش نور خوب و یکدست در اکثر فضاها قابل استفاده هستند. فضاهای مسکونی، اداری، تجاری ، آموزشی و فضاهای دیگری که نیاز به پخش نور یکدست دارند با این محصولات نورپردازی می‌شوند.

برای خرید چراغ‌های smd چگونه باید اقدام کنیم؟

چراغ‌های اس ام دی SMD در اشکال پنل، گرد، مربع، مستطیل، خطی و بصورت نصب توکار، روکار و یا آویز جهت استفاده در فضاهایی با کاربری‌های مختلف موجود است.
طراح روشنایی و نورپردازی پروژه با در نظر گرفتن نقطه نظرات معمار پروژه طرح اولیه روشنایی را ارائه می‌دهد. طراحی روشنایی مشخص می‌کند به چه میزان روشنایی برای هر کار و فعالیت در هر گوشه و کنار فضا لازم داریم و چراغ‌های اس ام دی را با چه مشخصات فنی انتخاب کنیم و در نهایت چراغ‌ها را کجا نصب کنیم و چطور بچینیم که علاوه بر زیبایی کارآمد باشند، چه دمای رنگ نوری را انتخاب کنیم و در نهایت چگونه تجهیزات را تهیه کنیم.


یک نظر ثبت کنید