021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ های گچی

در معماری مدرن معمولا چراغها با دو رویکرد مورد استفاده قرار می گیرند. رویکرد اول استفاده به عنوان تامین روشنایی و رویکرد دوم استفاده از چراغ به عنوان یک المان بصری زیبا و هماهنگ با معماری می باشد. چراغهای گچی به دلیل فرم زیبا و قابلیت ترکیب با سقف و در عین حال تامین روشنایی محیط، انتخابی جذاب و مناسب برای برآورده کردن خواسته های معماری مدرن می باشند. چراغهای گچی به دلیل نداشتن لبه و قابلیت رنگ پذیری یک راهکار بسیار مناسب برای ادغام منابع روشنایی با معماری فضا هستند. بدنه این چراغها از جنس پلاستر بوده و پروسه نصب آنها در انواع سقف کاذب به آسانی انجام می شود. همچنین تعویض لامپ در این چراغها نیز به سادگی قابل انجام است.

چراغ های توکار یا اصطلاحا چراغ های گچی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند همواره مورد توجه معماران و کارفرمایانی که به دنبال ایجاد فضایی خاص و ویژه هستند، قرار می گیرد. چراغ های گچی پس از نصب جزیی از سقف به نظر می رسند، این ویژگی در کنار قابلیت رنگ پذیری آن ها بسیار محبوب کرده است.

مراحل نصب چراغ توکار بدون فریم ( چراغ های گچی ) :

مرحله اول :  

این چراغ ها برای نصب در سقف های کاذب طراحی شده اند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ابتدا سقف کاذب را براساس اندازه های مشخص شده در کاتالوگ برش می دهیم.

مرحله دوم :

در این مرحله چراغ با تجهیزات نصب موجود در جعبه روی سقف کاذب نصب می شود. تجهیزات نصب طوری طراحی شده تا قابل تنظیم برای ضخامت سقف کاذب های مختلف باشد.

بیشتر بخوانید :  L70 و LM79 و LM80 و TM21 چه هستند و چه تفاوتی با هم در روشنایی و نورپردازی دارند؟

مرحله سوم :

برای نفوذ نکردن بتونه و رنگ به داخل فریم در مراحل بعدی با چسب کاغذی که آسیبی به فریم نرسد آنرا پوشش می دهیم.

مرحله چهارم :

در این مرحله تمام ناحیه های جانبی چراغ با بتونه پوشش داده می شود.

مرحله پنجم :

بعد از خشک شدن بتونه با سنباده مناسب تمام قسمت های بتونه شده را سنباده می زنیم. این کار باعث می شود سطح صیقلی و یکدست برای رنگ فراهم بشود.

مرحله ششم :

یکی از مهمترین ویژگی های چراغ های توکار بدون فریم قابلیت رنگ پذیری آن ها است. در نتیجه می توان رنگ مناسب و دلخواه را در این مرحله انتخاب کرده و فریم و نواحی جانبی را براساس  آن رنگ کنیم.

مرحله هفتم :

در این مرحله لامپ انتخاب شده برای فریم را نصب می کنیم.

مرحله آخر :

چراغ توکار بدون فریم آماده بهره برداری است. همانطور که مشخص است این فریم بخشی از سقف به نظر می رسد و زیبایی منحصر به فردی در معماری ایجاد می کند.

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.