021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

پروژه طراحی نورپردازی نمای ساختمان مسکونی رامیلا

ساختمان مسکونی رامیلا
موقعیت: منطقه نمک آبرود

طراحی نورپردازی نمای ساختمانها از چندین منظر قابل توجه است. نوع معماری بنا، جزییات معماری، کاربری ساختمان، نوع مصالح بکار رفته و موقعیت ساختمان در طراحی باید مد نظر قرار بگیرد. نورپردازی باید مکمل و تقویت کننده ویژگی‌های معماری باشد. جزییات معماری مانند شکل، بافت و مصالح
نما باید از طریق نورپردازی مورد تاکید قرار گیرد. برجسته کردن این جزییات میتواند جذابیت بصری کلی ساختمان را افزایش دهد. همچنین موقعیت جغرافیایی بنا به طور قابل توجهی بر طراحی نورپردازی تاثیرمی‌گذارد.

انتخاب منابع روشنایی باید مطابق با اهداف زیبایی شناختی و عملکردی مورد نظر باشد. همچنین الزام است منابع نوری مورد استفاده برای نصب در فضای باز مناسب باشند و بتوانند در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت کنند. رنگ و دمای رنگ نور منابع نوری میتواند جلوه‌های متفاوتی از نما را نشان دهد. دمای رنگ نور گرم(مانند آفتابی یا امبر) میتواند فضایی دنج و جذاب ایجاد کند، در حالی که دمای رنگ نور سردتر (مثلا رنگ نور Natural) ممکن است ظاهری مدرن‌تر ارایه دهد.

با توجه به ویژگی‌های معماری خاص این بنا، سناریوهای مناسب نورپردازی برای تاکید بر ویژگی های معماری بنا در نظر گرفته شده است تا نمایی خاص و متفاوت برای دید شب ساختمان فراهم کند. این بنا دارای 4 نما است که نمای شرقی و غربی آن دارای فرم یکسانی است. در نماهای مختلف تلاش ده تا نورپردازی علاوه بر تاکید بر خطوط افقی و سطوح عمودی ترکیب رنگ نور جذابی را از دید بیننده فراهم کند و در عین حال یکپارچگی لازم از دید بصری را در کلیت نمای ساختمان از دید بیننده فراهم کند.

برای هر نما علاوه بر طرح گرافیکی، نقشه‌های مختلف شامل نقشه جانمایی منابع روشنایی با مشخصات دقیق منابع روشنایی مورد استفاده، نقشه کابل کشی و تجهیزات الکتریکی و سایر نقشه‌های اجرایی اماده شده است. همچنین لیست تجهیزات و چراغ‌های مورد استفاده برای نماهای مختلف تهیه شده است.

همچنین مواردی نظیر برآورد هزینه تجهیزات و چراغ‌ها و برآورد هزینه اجرای پروژه و برآورد مصرف انرژی نیز محاسبه گردیده است. در انتها کلیه موارد اشاره شده شامل طرح‌های گرافیکی، نقشه‌های اجرایی و برآوردهای انجام شده در قالب یک پرونده طراحی نورپردازی جامع در اختیار کارفرما قرار گرفته است.

 

 

طراحی نورپردازی نمای پروژه رامیلا

 

دسته:

تاریخ :