021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

پروژه نورپردازی کتابخانه دیجیتال-پارک دانشجو

عنوان پروژه نورپردازی: کتابخانه دیجیتال شهید احمدی روشن
محل پروژه: پارک دانشجو

کتابخانه های عمومی دبجیتال برای دسترسی عموم مردم به اطلاعات دارای اهمیت بسزایی هستند. در پروژه کتابخانه عمومی دیجیتال پارک دانشجو هدف ایجاد یک محیط مناسب برای دسترسی به اطلاعات به روز و به وجود آمدن تعامل بین مراجعین کتابخانه است. محیط کتابخانه شامل فضاهایی برای برگزاری جلسات و فضاهای اختصاصی برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی نظیر کامپیوتر و همچنین فضای کافی شاپ جهت ایجاد محیطی دوستانه است.

فضای کتابخانه شامل یک سالن مرکزی و تعدادی راهرو در اطراف آن است که به بخش‌های مختلفی نظیر فضای مطالعه شخصی با کابین‌های مجزا از هم و کافی شاپ اختصاص داده شده است. پلان داخلی فضا در تصویر زیر قابل مشاهده است.

 

پلان داخلی سالن کتابخانه

 

در طراحی نورپردازی سالن مرکزی یک سیستم روشنایی یکپارچه برای سالن مرکزی با استفاده از چراغ خطی آویز به فرم مربع در نظر گرفته شده است تا علاوه بر تامین روشنایی، جلوه بصری زیبا به فضای مرکزی سالن ببخشد. در کناره های سالن برای پوشش بیشتر روشنایی و همچنین ایجاد سناریوهای مختلف نورپردازی، از چراغهای آویز مگنتی استفاده شده است. در داخل ریل علاوه بر استفاده از چراغ خطی مگنتی، از چراغهای نقطه‌ای و spot برای نورپردازی موضعی و تاکیدی استفاده شده است. در قسمت کابین‌های تکنفره مطالعه از چراغ‌های استوانه‌ای روکار SMD استفاده شده تا نور  مورد نیاز برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی و مطالعه با پخش نور مناسب فراهم شود.

همچنین از چراغ‌های استوانه‌ای روکار COB در قسمتهای کناری سالن که ارتفاع بیشتری دارد نیز استفاده شده است. در نهایت پلان طراحی نورپردازی فضا مطابق تصویر زیر است. لازم به ذکر است که کلیه چراغ‌ها با دمای رنگ نور 4000 کلوین یا Natural در نظر گرفته شده اند که برای محیط آموزشی بر اساس اصول طراحی نور مناسب است.

 

پلان نورپردازی داخلی کتابخانه

پس از تایید کارفرما، اجرای این پروژه در اسفندماه سال 1402 طی مدت زمان 7 روز انجام پذیرفت. پروزه دقیقا مطابق پلان طراحی نور اجرا گردید که نتیجه اجرای آن در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

 

پروژه نورپردازی کتابخانه

 

پروژه نورپردازی کتابخانه

 

پروژه نورپردازی کتابخانه

 

پروژه نورپردازی کتابخانه

 

پروژه نورپردازی کتابخانه

دسته:

تاریخ :