021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

8 کاربرد چراغهای خطی

هشت کاربرد چراغ های خطی

با بهبود مستمر تکنولوژی led، ظاهر و عملکرد نورهای خطی به طور مداوم در حال بهبود است، در کنار آن فضاهای قابل اجرا با چراغ‌های خطی نیز گسترده‌تر می‌شوند. در طراحی‌ها و نورپردازی فضاهای مختلف بکارگیری نورهای خطی به دلیل کارآمدی، افزایش تجربه حسی و جلوه‌های بصری آن روز به روز بیشتر می‌شود.

در این نوشتار قصد داریم نور خطی را به خوبی بررسی کرده و کاربردهای آن را در فضاهای مختلف توضیح دهیم.

 

کاربردهای روشنایی خطی

امروزه بیشتر معماران و طراحان نورپردازی در پروژه ها از چراغ خطی استفاده می‌کنند. شاید محبوب بودن نورهای خطی به دلیل انواع سبک‌ها و روش های نصب آن‌ باشد. علاوه بر آن چراغ‌های خطی در کنار استاندارد بودن، محصولات انعطاف پذیری هستند. به سختی می‌توان عملکرد آن‌ها را به تنهایی تعریف کرد. چراغ‌های خطی علاوه برکارکرد نورپردازی، به عنوان عناصر هنر تجسمی کاربرد دارند. اندازه، رنگ نور، روش‌های نصب، قابلیت کنترل با توجه به هر فضا بصورت جداگانه، از قابلیت های منحصر به فرد این چراغ‌ها می‌باشد.

با توجه به طرح ارائه شده، می توان طول چراغ را به صورت آزادانه و سفارشی با توجه به نیازهای پروژه تعریف کرد. شدت و دمای رنگ منبع نور  نیز می‌تواند با توجه به نیاز تعریف شود. علاوه بر این، با محبوبیت سیستم های کنترل هوشمند، به منظور افزایش تجربه حسی، می‌توان افکت‌های کنترل هوشمند را برای بهبود جلوه‌های هنری بصری فضا اضافه کرد.

 

سناریوی کاربردی روشنایی خطی

در حال حاضر، نور خطی نه تنها در فضاهای اداری، بلکه در فضاهای تجاری ، مسکونی، صنعتی، آموزشی و دیگر فضاها استفاده می‌شود و جلوه‌های مختلف نور و سایه را با چراغ‌های خطی ایجاد می‌کنند. نورهای خطی برای میزها و کانترها، آشپزخانه‌ها،کابینت‌ها، پله‌ها، فروشگاه‌ها، سالن پذیرایی، قرنیزها، قفسه‌های کتاب، سرویس های بهداشتی، اتاق خواب، راهروها، پارکینگ‌ها و مکان‌های دیگر بسیار کاربردی و مناسب است.

بیشتر بخوانید :  نورپردازی سالن ورزشی | 15 نکته روشنایی باشگاه و سالن ها

 

ویژگی های نورپردازی خطی
  • نصب آسان:

نصب از پیش تعیین شده، بدون پیچیدگی

  • امکان انتخاب شدت روشنایی:

امکان محاسبه میزان روشنایی لازم و ساخت چراغ در شدت روشنایی های مختلف

  • سفارشی کردن طول:

می‌توان آن را به هر اندازه‌ای برش داد تا نیازهای روشنایی را برآورده کند. طول چراغ خطی هیچ محدودیتی ندارد.

  • امکان ایجاد فرم های مختلف:

با استفاده از هر دو مدل توکار و روکار چراغ خطی قابلیت ایجاد فرم های مختلف هندسی در سقف، دیوار و کف وجود دارد و استفاده از آن به طور کلی شیک تر و آوانگاردتر است.

انواع روشهای نصب، انواع گزینه‌های دمای رنگ، انواع متریال، انواع مشخصات و طول و حتی انواع توان برای پاسخگویی به فضاها، سناریو‌ها و نیازهای نوری مختلف از نقاط قوت چراغ خطی است.

 

  • امکان ارائه دمای رنگ مناسب

نورهای خطی به شما این امکان را می‌دهند که روشنایی و دمای رنگ نور را با توجه به پروژه و نیازهای طراحی تنظیم کنید تا در کنار رعایت استانداردها، محیط بصری جذابی فراهم کنید.

 

تاثیر نور خطی در کاربری ‌های مختلف
* نمایش هنر نورپردازی با استفاده از چراغ خطی

استفاده از نورپردازی خطی به عنوان المان‌ هنری، نور مناسب و یکنواخت، متغیر و یا ترکیب در فضا و ارائه جلوه‌های نوری، تأثیر هنری زیادی را آشکار می‌کند و جذابیت و احساس ایجاد فضایی منحصر به فرد را به بیننده می دهد.

 

چراغ خطی به عنوان المان نورپردازی

 

* فضای اداری – اپلیکیشن‌های روشنایی خطی

از طریق تغییرات در نورپردازی خطی، می‌توان به فضا انعطاف پذیری، همراه با احساسی ساده، شفاف و راحت بخشید. نور خطی به عنوان یک محصول کاربردی و قابل تنظیم و کنترل، اولین انتخاب طراحان در طراحی فضای اداری خواهد بود.

 

نور خطی فضای اداری

 

*فضای تجاری – کاربردهای روشنایی خطی

نورهای خطی نیز به طور گسترده در فضاهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، از طریق نور خطی به راحتی می‌توان روشنایی عمومی را تامین کرد. همچنین در طراحی فضا، نور از عناصر تزئینی ضروری است.

بیشتر بخوانید :  آموزش نصب چراغ مگنتی | نحوه وصل سیستم مولتی ترک

 

چراغ خطی فضای تجاری

 

* استفاده از نور خطی در فضای راهروها

از طریق تغییرات هوشمندانه نور و سایه، تضاد بین نور و تاریکی، کل ساختمان مملو از جذابیت و سرزندگی می‌شود و جلوه های بصری عالی را به ارمغان می‌آورد.

از طراحی نور می‌توان برای ایجاد فضایی آزاد، پویا و فانتزی استفاده کرد و همچنین می‌توان با پنهان کردن بدنه چراغ و گسترش تدریجی افکت نور در امتداد فضای موجود، یک شکل هندسی منحصر به فرد در کنار دیوار ایجاد کرد.

 

نورپردازی خطی راهرو

 

* کاربرد چراغ خطی در فضای مسکونی

با ظاهر زیبا، کاربرد فراوان، سفارشی سازی قوی، نصب انعطاف پذیر، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست، نور خطی LED به وسیله‌ای پرکاربرد برای دستیابی به جلوه روشنایی “دیدن نور بدون دیدن بدنه چراغ” تبدیل شده است. با استفاده از نور به عنوان یک سبک، بافت فضا را برجسته می‌کنید.

 

نور خطی فضای مسکونی

 

*کاربرد چراغ خطی در پله‌ها

نورپردازی خطی، در کنار تامین نور عمومی و ضمن ایجاد حس بصری نور و سایه و تضاد بین مجازی و واقعی، بافت فضایی را غنی می‌کند. همچنین می توان نقش هدایت کنندگی و نشان دادن مسیر حرکت را نیز با چراغ خطی ایجاد کرد.

 

چراغ خطی راه پله ها

 

*کاربرد چراغ خطی در برجسته کردن و مشخص کردن ابعاد و لبه های المان‌ها و احجام

یکی از کاربردهای چراغ های خطی استفاده از آنها برای روشن کردن لبه های احجام مثل دیوارها است. به عنوان مثال چراغ خطی فرم قرنیز لبه های پایینی دیوار را روشن می کند و فرم را نمایش می دهد.

 

چراغ خطی قرنیز

 

*کاربرد نور خطی در قفسه‌ها و کابینت‌ها

قفسه‌های کتاب، کمد لباس، کابینت‌های آشپزخانه و سایر موارد با این روش کاربردی نورپردازی می‌شوند، نور خطی در حالی که کل فضا را روشن می‌کند، تمرکز بصری افراد را به خود جلب کرده تا سبکی سبک، پویا و بدیع از بافت فضا ایجاد کند. نور خطی LED نصب شده در کابینت با افزایش نور داخلی و ترکیب هوشمندانه قفسه‌ها می‌تواند حس فضای بسته را تضعیف کند و فضای نورانی و شیک را به طور کامل ارائه دهد.

 

چراغ خطی کمد

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.