021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

فرآیند طراحی روشنایی

فرآیند طراحی روشنایی

فرآیند طراحی روشنایی کمی پیچیده است، زیرا شامل تعدادی متغیر است که اندازه‌گیری دقیق برخی از آنها به خصوص در کاربردهای صنعتی و تجاری دشوار است. فرآیند طراحی روشنایی شامل چند مرحله است و برای جلوگیری از اشتباه باید آنها را دنبال کرد.

 

طراحی نورپردازی به صورت گام به گام

 

عوامل موثر در فرآیند طراحی روشنایی

در مرحله اول، وقتی نوبت به شناسایی نیازها و اهداف می‌رسد، باید سیستم روشنایی را به خوبی درک کنید تا بتوانید به حداکثرتاثیرگذاری برسید. این بدان معنی است که باید توجه ویژه‌ای به موارد زیر داشته باشید.

 

عوامل موثر در فرآیند طراحی روشنایی

 

هنگامی که تأثیر این عوامل را درک کنید، به شما کمک می کند تا بهترین سیستم روشنایی را برای فضای خود تعیین کنید.

  • شما درک بهتری از نحوه ارسال نور خواهید داشت: مستقیم یا غیرمستقیم، نصب روی سطح یا توکار، نور ملایم یا متمرکز.
  • یک چراغ با کیفیت نیاز به ساختار مکانیکی محکم، شدت روشنایی خوب لامپ و در عین حال بدون خیرگی، سیستم کافی برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، نسبت خروجی نور بالا داشته و در نهایت باید به راحتی نصب، نگهداری و تمیز شود.
  • با انتخاب سیستم کنترل مناسب، کارایی نصب روشنایی خود را ارتقا می‌دهید. به عنوان مثال، استفاده از یک سوئیچ برای روشن کردن تمام چراغ ها در فضاهای بزرگ بسیار ناکارآمد است. در عوض، از چندین سوئیچ برای کنترل تعداد چراغ ها استفاده کنید. سنسورهای حرکتی در کلیدهای روشنایی هوشمند بسیار کارآمد هستند، زیرا ممکن است اتاق‌هایی وجود داشته باشند که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند و با این سیستم کنترل نور، در صورت عدم نیاز، از نور بیش از حد استفاده نمی‌شود.
بیشتر بخوانید :  روشنایی یا چراغ خطی چیست و چگونه می‌تواند مفید باشد

 

نتیجه گیری

قبل از اینکه پروژه نورپردازی خود را شروع کنید باید به عوامل زیادی فکر کنید. شما باید نیازها را شناسایی کنید، روش و تجهیزات روشنایی را که می‌خواهید استفاده کنید، راه های تنظیم طرح و تعیین نوع سیستم کنترل نور مورد نیاز خود را تعیین کنید.

 

 

 

 

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.