021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

نحوه استفاده از چراغهای مگنتی

نحوه استفاده از چراغ‌های مگنتی برای اهداف مختلف نورپردازی

چراغ‌های مگنتی یا مولتی ترک، یک سیستم سبک، بدون نیاز به ابزار برای نصب لامپ، انواع ماژول‌های ترکیبی منعطف برای انطباق با انواع نورها، شیک و ساده و مدرن است. این سیستم با این ویژگی‌ها به سرعت بازار روشنایی را اشغال کرده و برای  بسیاری از معماران و طراحان داخلی به یک سیستم روشنایی محبوب تبدیل شده است.

با این حال، استفاده صحیح از نور چراغ مگنتی از ملزومات طراحی روشنایی است، استفاده نادرست به یک فاجعه بصری تبدیل می‌شود. پس چگونه باید از چراغ های مگنتی برای رسیدن به روشنایی عمومی، روشنایی تاکیدی و روشنایی موضعی استفاده کنیم؟ بیایید با هم به آن نگاه کنیم.

 

استفاده از چراغ مگنتی در روشنایی عمومی فضا (نور پایه، روشنایی محیطی)

چراغ ها عمدتاً به فضاهایی مانند سقف، دیوارها، کف، پرده و غیره نور می‌دهند. وقتی به یک منبع نوربرای تامین روشنایی یکنواخت در سطح نیاز هست ، می‌توانید از ماژول های خطی ثابت و ماژول های نقطه ای (flooding, grille) استفاده کنید.در واقع از ماژول خطی ثابت  برای تامین نور گسترده و یکنواخت استفاده می شود. در عین حال ماژول‌های نقطه‌ای ثابت(grille) نیز وجود دارند که ضد خیرگی بوده و برای اتاق نشیمن مناسب است و سطح روشنایی محیط را بالا می‌برد.

این دو ماژول همچنین برای دیوارها، پرده‌ها و سایر نماها مناسب هستند، می‌توان از این دو ماژول برای پوشش کل دیوار یا افکت روی دیوار و یا افکت‌های رو به پایین استفاده کرد ولی باید توجه داشت که ترکیب مناسب این دو چراغ برای جلوگیری از آشفتگی بصری اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید :  نکات مهم در نورپردازی فضاهای اداری-بخش اول

 

ماژول خطی ثابت و نقطه ای ثابت

 

علاوه بر این، ماژول‌های نقطه ای زاویه پذبرنیز وجود دارند که برای نورپردازی دیوار یا اشیا مختلف نیز مناسب هستند و به دلیل اینکه قابلیت تا شدن دارند از آنها برای نورپردازی در یک محدوده مشخص استفاده کرد. اما شایان ذکر است که فاصله ای حدود 1 متر از سقف وجود خواهد داشت که پوشش داده نمی شود در نتیجه برای دیوارهای خیلی بزرگ مناسب نیست.

ماژول نقطه ای زاویه پذیر

 

 استفاده از چراغ مگنتی یا مولتی ترک در روشنایی تاکیدی

نورپردازی تاکیدی، اغلب برای تاکید بر اجزا یا اشیا خاص یک فضا، مانند عناصر معماری، قفسه بندی، کمد لباس، مجموعه ها، تزئینات و آثار هنری استفاده می‌شود.

ماژول‌های متحرک مگنتی برای روشنایی تاکیدی مناسب هستند، اگر جسمی که میخواهیم به آن نور بتابانیم بزرگ باشد، ماژول‌های خطی یا نقطه ای تاشو مناسب است و اگر می‌خواهیم جسمی کوچک را نوردهی کنیم می‌توانیم از ترک‌های اسپات لایت یا نورافکن استفاده کنیم.

نور تاکیدی با ماژول های مگنتی

 

 استفاده از چراغ مگنتی یا مولتی ترک در روشنایی موضعی

همانطور که از نامش پیداست نورپردازی موضعی که به آن روشنایی وظیفه ای نیز می‌گویند، نور مناسب را برای فعالیت‌های مشخص مثل: غذاخوردن، کار،  نوشتن، خواندن، بازی شطرنج، طراحی و سایر فعالیت ها فراهم می‌کند.

برای این منظور انواع مختلف چراغ‌های مگنتی را می‌توان انتخاب کرد،برای مثال: می توان آویزهای تزئینی مگنتی را روی میز ناهار خوری برای افزودن نور به ظروف و روی میز کار استفاده کرد. نورافکن های متمرکز زاویه پذیر یا ماژول های نقطه ای را زمانی بکار می گیریم که می‌خواهیم فضای دفتر باز به نظر برسد و نور مناسب را برای سطح کار فراهم کنیم یا با افزودن چراغ‌های مگنتی داخل دیوار می‌توان نور را برای مطالعه یا گفتگو فراهم کرد. در واقع به دلیل منعطف بودن این ماژول‌ها می‌توان نور را به هر منطقه که نیاز است تاباند.

بیشتر بخوانید :  وال واشر چیست | کاربرد وال واشر در نورپردازی

 

نورپردازی با چراغ مگنتی یا مولتی ترک

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.