021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ مگنتی چیست؟

در سالهای اخیر، با افزایش استفاده از سبک ساده در معماری، مجریان معماری داخلی و مشاوران روشنایی و نورپردازی بیشتر نورپردازی خطی را انتخاب می‌کند. نورپردازی خطی این قابلیت را دارد تا با جلوه‌های مختلف دکوراسیون با توجه به فضاهای مختلف مطابقت داشته و همچنین می‌تواند با حفظ رعایت عملکردهای اصلی نورپردازی، رنگ و فرم را به شکلی ساده، بسیار خلاق و شیک نمایش دهد. در این میان، سیستم روشنایی مغناطیسی با ترکیب تمام چراغ های خطی و ساده اجرایی بی نظیر را ممکن می‌کند.

روشنایی مگنتی (مولتی ترک) چیست؟

این سیستم شامل مجموعه ای از ریل و ماژولهای روشنایی است که در داخل این ریل قرار می گیرند. نیروی نگهدارنده ماژولهای در ریل، نیروی مغناطیسی است به همین دلیل به این چراغها اصطلاحا چراغ های مگنتی هم گفته می شد. ماژولهای روشنایی در این سیستم LED هستند. در این سیستم روشنایی در شرایط اتصال برق قابل اطمینان، نصب و برچیدن مجموعه چراغ ها راحت بوده، همچنین نگهداری و تعمیرات آن به مراتب آسان تر است.
وجود یک خط آهنربا می‌تواند چراغ های LED مختلف را پشتیبانی کند و با توجه به انعطاف چراغ که می‌تواند بدون هیچ گونه ابزار کمکی به راحتی به هر موقعیتی بچرخد، روش‌های مختلف چسباندن پیاده سازی می‌شود و این امر این اجازه را می‌دهد تا طرح روشنایی در طیف گسترده‌ای با بهترین شکل اجرا شود.

مزیت نورپردازی مگنتی چیست؟

1- می‌توان آن را با چراغ های سقفی مختلف مجهز کرد. چراغ مغناطیسی دارای مفهوم مدولار است که می‌تواند در بسیاری از ماژول‌های منبع نوری مگنتی، از جمله downlight :، spotlight ، نورافکن، چراغ تو‌کار، چراغ خطی مغناطیسی، روشنایی خطی تو‌کار و غیره اعمال شود. منبع نور را می توان آزادانه انتخاب کرد و DIY می تواند برای برآوردن نیازهای روشنایی فضاهای مختلف استفاده شود.
2- تعداد منابع روشنایی را می‌توان آزادانه افزایش یا کاهش داد. محدودیتی در تعداد لامپ‌ها و منابع نصب شده در ریل وجود ندارد. اگر شدت نور کافی نیست، تنها کافی است چراغ های ریل مغناطیسی را بر روی ریل افزایش دهید. اگر روشنایی خیلی زیاد است ، از چراغ های LED کمتری استفاده کنید.
3- چراغ ها می‌توانند آزادانه در محل نصب حرکت کند و زاویه چراغ به راحتی قابل تنظیم است. علاوه بر حرکت آزادانه چراغ ها در ریل مگنتی، اکثر چراغ‌های مگنتی دارای زاویه قابل تنظیم هستند و این امر سبب می‌شود در اجرای طرح آزادی عمل بیشتری داشته باشیم.
4- این چراغ‌ها به دلیل کار با ولتاژ پایین، امن بوده و خطر برق گرفتی هنگام لمس را ندارند. به طور کلی، لامپ‌های مغناطیسی موجود در بازار با ولتاژ پایین 24V یا dc 48V طراحی شده اند و هیچ خطری برای لمس با دست هنگام نصب ماژول ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید :  نورپردازی هتل | خدمات و طراحی نورپردازی + اصول طراحی

اجزاءیک سیستم روشنایی مگنتی:

ریل مگنتی:

مسیر مغناطیسی ، که به آن ریل مگنتی نیز گفته می‌شود، پایه و بخش کلیدی برای کل سیستم است. همه ماژولهای مگنتی تنها می‌توانند بر روی آن نصب شوند و آزادانه حرکت کنند.  ریل مگنتی می‌تواند توکار، رو کار یا بصورت آویز نصب شود.

 

ماژول های مگنتی:

در واقع، روشنایی مگنتی یک سیستم است. در این سیستم چراغ‌های زیر قابل نصب هستند:
1. روشنایی خطی مگنتی
2. چراغ‌های آویز مگنتی
3. چراغ‌های downlight مگنتی
4. . چراغ‌های spotlight مگنتی
5. چراغ‌های زاویه پذیر
نورافکن های مغناطیسی موارد فوق را می توان با دو ولتاژ ورودی تولید کرد، یکی ورودی DC48V است ، دوم چراغ‌های مسیر مغناطیسی 110V یا 220V است که از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند.

 

چگونه می توان سیستم مولتی ترک (مگنتی) را نصب کرد؟

در واقع ، نکته کلیدی این است که بدانید چگونه ریل مغناطیسی را نصب کنید، پس از آنکه نصب و راه اندازی را به خوبی انجام دادید ، به راحتی می توانید چراغ‌ها را در ریل قرار دهید.
سه ریل مغناطیسی مختلف وجود دارد، بنابراین سه راه نصب نیز وجود دارد که به شرح زیر است:

1. نصب روکار/آویز
این دو نصب آسان هستند ، فقط با استفاده از پیچ می توانید ریل مغناطیسی را بدون باز کردن ثابت کنید.

2. نصب توکار
برای سیستم مگنتی با ولتاژ DC48V  ، 4مرحله در نصب وجود دارد که به شرح زیر است:
مرحله 1. باز کردن شکاف در سقف کاذب یا گچ برگ به میزان مورد نیاز ریل
مرحله 2. ریل را در شکاف سوراخ قرار داده طوری که بالهای ریل پشت سقف کاذب قرار بگیرد.
مرحله 3. بال های کناری ریل را ابتدا به گچ برگ یا لبه سقف کاذب پیچ کنید.
مرحله 4. سپس جای پیچ را روی گچ برگ یا سقف کاذب بتونه و رنگ کنید.

بیشتر بخوانید :  نورپردازی چیست ؟ صفر تا 100 نورپردازی

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.