021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

نورپردازی طلا فروشی

نورپردازی طلا فروشی | طراحی فروشگاه جواهرات و نقره

نورپردازی طلا فروشی و ویترین

طراحی نورپردازی مناسب برای طلا فروشی بسیار ضروری است چرا که نورپردازی می‌تواند زیورآلات را جذاب‌تر و منحصر به فردتر جلوه دهد و به نمایش زیبایی آنها به بهترین شکل کمک کند. به بیان ساده، نورپردازی نقش مهمی در درک مشتریان از محصول و تمایل آنها به خرید دارد و میتواند تصمیم به خرید را سرعت بخشد.

نورپردازی مناسب طلا فروشی باعث بهبود روند فروش و جذب مشتری می‌شود. اما اغلب فروشندگان طلا و جواهرات اهمیت نورپردازی را نادیده می‌گیرند. نورپردازی نه تنها در تنظیم حال و هوای فروشگاه و نمایش کالا حیاتی است،

تماس با ما

بلکه باید یکی از اولین موارد در لیست کارهای اجرایی و معماری باشد. وجود نورپردازی در داخل ویترین‌ها درخشندگی و جذابیت را دو چندان می‌کند. نور مناسب تاثیر مستقیم بر تصویر فروشگاه و برندینگ دارد.

نورپردازی ورودی طلا فروشی باید دعوت کننده باشد و با سطوح نور کافی از بازدید کننده پذیرایی کند. هنگام ورود به طلا فروشی، مشتری باید با نوری گرم و دلپذیر روبرو شود. کیفیت نورپردازی باید بالا باشد و مشتری را مملو از حس آرامش کند. اینجا جایی است که مشتری می‌تواند با آرامش و بدون هیچ استرس یا حواس پرتی تصمیم خود را بگیرد.

تجسم جزئیات در نورپردازی طلا فروشی

در یک طلا فروشی، توجه به جزئیات بسیار اهمیت دارد. ویترین‌ها، قفسه‌های نمایش، قفسه‌های شیشه‌ای جواهرات، و سایر ویترین‌های نمایش باید با نورپردازی‌های کوچک یکپارچه با طراحی هموار و با احتیاط روشن شوند تا کالا تحت الشعاع منابع روشنایی قرار نگیرد.

نورپردازی برای حمایت و تقویت محصولات وجود دارد و نباید بیشتر از آنها جلوه کند. طراحی نور مناسب طلا فروشی همچنین به برجسته کردن جزئیات زیورآلات و نمایش اقلام به بهترین شکل ممکن کمک می‌کند.

بخش بندی نورپردازی در طلا فروشی

  1. نور عمومی: فضایی گرم و دلپدیر برای انتخاب
  2. ویترین‌ها‌ : یکی از مهمترین قسمت های طلا فروشی، ویترین نمایش زیورآلات است. ویترین جایی است که مشتریان اولین برداشت خود از محصولات را دریافت می‌کنند. اینجاست که توجه آنها را جلب می‌کنید و به آنها الهام می‌دهد.
  3. پیشخوان یکی دیگر از قسمت‌های کلیدی طلا فروشی است. این‌جا معمولاً جایی است که مشتریان نگاه دقیق‌تر و شخصی‌تری به زیورآلات می‌اندازند و انتخاب در آنجا انجام می‌شود.
بیشتر بخوانید :  نورپردازی منزل | 20 تکنیک اصولی همراه با مشاوره رایگان برای فضای مسکونی

معماری و طراحی نورپردازی طلا فروشی باید موازی هم انجام شود تا فضایی تاثیرگذار و جاذب پدید آید.

اصول نورپردازی طلا و جواهر فروشی

طلا و جواهرات مختلف برای نمایش به نورهای متفاوتی نیاز دارند. بهتر است در انتخاب رنگ نور برای: جواهرات، طلا، یشم و الماس و سنگ های با ارزش دیگر دقت نمود. فاکتورهایی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از: دمای رنگ نور، شدت نور، سوسو زدن، دمای ایجاد شده و رندر رنگ.

نورپردازی فضای سبز با گروه روشنایی آراشید

دمای رنگ نور نورپردازی طلا فروشی :

دمای رنگ نور در مقیاس کلوین K اندازه‌گیری می‌شود و معمولا سه دامنه را در بر می‌گیرد:

  • o 2200K تا 3000K نورگرم گفته می‌شود. این نورپردازی برای زیورآلات طلا و همچنین سنگ‌های قیمتی زرد و نارنجی مناسب است.
  • o 3500K تا 4100K که به صورت نچرال گفته می شود. این نوع روشنایی برای نور عمومی خوب است.
  • o 5000 تا 6500 کلوین، که آبی مایل به سفید است و نور سرد گفته می‌شود. این نوع نورپردازی برای ویترین های خاص، الماس ها و انواع دیگر جواهراتی که می‌خواهید متمایز شوند، مناسب است.

تامین شدت نور نورپردازی طلا فروشی :

طراحی نورپردازی طلا فروشی مانند هر فضای فروشگاهی دیگر با لایه بندی نور انجام می‌شود. باید از انواع نورپردازی مناسب مانند نور وظیفه‌ای، نور محیطی و نورپردازی تاکیدی در طلا فروشی استفاده کرد. چراغ های LED سقفی برای تامین روشنایی عمومی یا روشنایی محیطی استفاده می‌شود.

از نورپردازی تاکیدی برای برجسته کردن نور محیط و متعادل کردن خطوط خشن نور استفاده می‌شود. نورپردازی وظیفه‌ای را می‌توان در فضاهایی مانند پیشخوان صورتحساب و پیشخوان نمایشگر استفاده کرد. این به مشتریان کمک می‌کند تا تمام جزئیات ظریف طلا وجواهر را به وضوح ببینند و متوجه شوند.

بیشتر بخوانید :  نورپردازی کارخانه و صنایع | روشنایی در مراکز صنعتی کارخانجات

نورپردازی ویترین‌های طلا فروشی

در نورپردازی ویترین طلا و جواهرات باید به دو نکته توجه کرد:

  •  نور کافی برای ویترین را باید فراهم کرد: برخی از زیورآلات مانند طلا، پلاتین، مروارید، و غیره، به دلیل اندازه کوچک، نیاز به روشنایی کافی دارند، حدود 2000 لوکس مناسب است. در حالی که برخی از زیورآلات مانند یشم، کریستال و سنگ‌های دیگر نیازی به شدت نور بالا ندارند.
  •  ویژگی‌ها و جزئیات باید به خوبی نمایش داده شوند.در مورد طلا، مروارید و سایر جواهراتی که کاملاً به بازتاب نور متکی هستند، به جهت تابش نور باید توجه کرد، به طوری که “نقطه درخشان” منعکس شده چشم مشتری را تحریک کند.

جهت حرید چراغ ریلی روی لینک کلیک کنید.

ضریب نمود رنگ یا CRI

جدا از توجه به دمای رنگ نور، نصب چراغ‌هایی با شاخص رندر رنگ مناسب CRI نیز ضروری است. شاخص رندر رنگ نشان می‌دهد که زیورآلات زیر نور اجرا شده چقدر خوب به رنگ واقعی خود نزدیک هستند.

زمانی که مشتریان جواهرات ساخته شده از سنگ‌هایی مانند الماس، یاقوت، زمرد، یاقوت کبود و غیره را بررسی کنند، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند. به طور معمول CRI بالاتر از 80 می‌تواند برای طلا و جواهر فروشی‌ها مناسب باشد.

در هر فروشگاهی، خرده فروشی یا طلا و جواهرات، استفاده از چراغ‌های LED مناسب‌ترین گزینه‌های روشنایی هستند. چراغ‌های LED ، نور با کیفیتی را ارائه می‌دهند که روشنایی کامل محیط را تضمین می‌کند. علاوه بر این، آنها در دماهای رنگی مختلف در دسترس هستند و نسبت به راه‌حل‌های نورپردازی سنتی مانند لامپ‌های هالوژن و فلورسنت، توانایی‌های بهتری در ارائه رنگ دارند.

با توجه به اینکه طراحی نورپردازی طلا فروشی بسیار حساس است، توصیه می‌شود با کمک طراح نورپرداز کلیه عوامل و استاندارد‌های مورد نیاز را در نظر گرفته و یک طرح جامع را اجرا کنید.

شرکت مهندسی روشنایی آراشید آمادگی خود را برای ارائه خدمات طراحی روشنایی و اجرای نورپردازی طلا و جواهر فروشی شما اعلام می‌نماید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که جذب مشتری و روند فروش شما با یک نورپردازی بهینه دوچندان شده و به اهداف بازاریابی خود نایل آیید.

یک نظر ثبت کنید