021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

چراغ خطی چیست

روشنایی یا چراغ خطی چیست و چگونه می‌تواند مفید باشد

نورپردازی خطی چیست |چراغ خطی چیست

به نورپردازی‌هایی که به صورت خطی اجرا می‌شوند،  نورپردازی خطی (برخلاف مربع یا گرد) گفته می‌شود.

برای ایجاد یک روشنایی کشیده و در عین حال متمرکزتر، از چراغ‌های خطی استفاده می‌شود که بصورت آویز، روکار بر روی سقف یا دیوار و یا توکار نصب می‌گردند.

بسیاری از طراحان داخلی و معمارها در مورد علت محبوبیت و کارایی چراغ‌های خطی در طراحی فضاهای داخلی، کنجکاو هستند. رایج ترین نوع روشنایی خطی که همه می‌شناسیم نوار LED است.

همانطور که از نامش پیداست یک رشته نور است که بصورت متصل در طول یک مسیر کشیده شده است . مهمترین ویژگی چراغهای خطی، ایجاد یک خط نوری پیوسته است که امکان طراحی‌های خلاقانه را فراهم کرده وگزینه‌های متنوعی برای طراحی سیستم روشنایی اراده می‌دهد.

نورپردازی خطی برای نمایش و روشن کردن اشیا در فضاهای داخلی اعم از مسکونی، اداری یا تجاری همانند قفسه‌های کتاب در کتابخانه‌ها و فضاهای تحصیلی،  برجسته کردن کالاها در فروشگاه‌ها و ایجاد یک فضای روشن یکنواخت در فضاهای مسکونی و بیمارستان‌ها بسیار ایده آل است.

شما همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد جلوه‌های روشنایی و روشن کردن مناطق غیر قابل دسترس استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال ایده‌های روشنایی آشپزخانه یا راهروها هستید، نور خطی می‌تواند یک راه حل عالی باشد.

مزایای چراغ های خطی

 

مزایای نورپردازی و چراغ خطی چیست

برای دیدن انواع لامپ ال ای دی smd کلیک کنید.

کاربردهای عملی نورپردازی خطی چیست؟

روشنایی خطی LED برای کسانی که در خانه کار می‌کنند ایده آل است. محیط کاری شما را بهبود می بخشد و در عین حال طراحی به روز و مدرنی را ارئه می‌دهد. قسمت‌های تاریک فضا را روشن و زنده می‌کند. در اینجا روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از چراغ خطی LED استفاده کنید

بیشتر بخوانید :  نورپردازی اماکن تجاری | بهترین روشنایی برای مجتمع تجاری

چراغ دفنی چیست؟ در این مطلب بخوانید

فضاهای قفسه بندی شده

روشن کردن اجسام، اشیا و کالاها در اندازه‌های مختلف در قفسه‌ها یک کاربرد عالی برای چراغ‌های خطی است. روشن کردن قفسه‌های کتاب، اجناس در مراکز خرید، کالاها در فروشگاه‌ها و سایر قفسه‌ها با چراغ‌های خطی LED راه مناسبی برای ایجاد عمق و نمایش آنها در فضا است.

استفاده از چراغ‌های خطی محدودیت‌ها را به حداقل رسانده و رویاها را واقعی می‌کند.

لایه بندی نور

لایه بندی در چراغ خطی چیست؟

اگر می‌خواهید جلوه‌های تئاتری ایجاد کنید، بهتر است در طراحی نورپردازی از لایه بندی یا سطوح مختلف نور استفاده کنید. هنگامی که  برای لایه بندی از چراغ‌های خطی استفاده می‌کنید یک سازگاری بینظیری را تجربه خواهید کرد.

نورپردازی سقف

نورپردازی خطی طیف وسیعی از امکانات و طراحی متنوع را برای نورپردازی سقف در پیش روی شما قرار می‌دهد. چراغ های سقفی خطی یک جایگزین عالی برای لوسترهای حجیم برای طراحی روشنایی خانه شما هستند. آن‌ها درخشش و خیرگی منابع نور سنتی را ندارند، و در عین حال نور محیطی یکنواخت و یکدستی را ارائه می‌دهند.

سازگاری و جذابیت

سه نوع چراغ خطی وجود دارد:

  • روکار
  • آویز
  • توکار

برای سقف مراکز تجاری با هر سبک و سیاق شما می‌توانید از مدل های مختلف چراغ خطی استفاده کنید. طراح داخلی ممکن است در طراحی، چراغ‌ها را با هم ادغام کند و با اتصال فرم‌های مختلف L , T یا  الگوهای جذاب دیگر را خلق نماید.

برای مثال، روشنایی خطی آویز ممکن است در فضاهای تجاری با سقف بلند استفاده شود. هر ایده نورپردازی به ذهن شما خطور کند، نورپردازی خطی بهترین راه حل را ارائه می‌دهد.

 

قابلیتهای چراغ خطی

 

کارایی بالا و متنوع

LED ها کم مصرف‌ترین فناوری روشنایی در جهان هستند. دیودهای ساطع کننده نور، LED ها به شدت هدایت شده هستند و نیاز به بازتابنده و دیفیوزر را کاهش می‌دهند. آنها فوق العاده سازگار هستند و ممکن است برای ایجاد الگوهای چشم نواز و متمایز استفاده شوند.

 

کیفیت

علاوه بر کارایی، در نظر گرفتن کیفیت نور بسیار مهم است. اگر از منبع نوری با چیپست های با کیفیت استفاده کنید و دیفیوزرها یا پخش کننده ها مناسب و با کیفیت باشند، در فضای داخلی مانند فروشگاه مواد غذایی، کارخانه صنعتی یا اداری و یا مسکونی، شما را ناامید نخواهند کرد. چراغ‌های خطی برای ارائه نور بهتر و نور یکدست و با کیفیت بالاتر بسیار کارا بوده تا محیط کاری ایمن تر و سازنده‌تری را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید :  چراغ دفنی چیست ؟ انواع مدل های مختلف و نحوه نصب آنها

هنگامی که شار نوری مناسب انتخاب شود، علاوه بر داشتن یک نور با شدت خوب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز به همراه خواهد داشت.

اگر ویلا دارید و برای نورپردازی ویلا نیاز به مشاوره رایگان دارید یا اطلاعات بیشتر میخواهید کلیک کنید.

اجرای حالتها و سناریوهای مختلف نورپردازی

به لطف پیشرفت در فناوری نوآورانه و مدارهای مختلف می‌توان از چراغ های LED خطی برای نورپردازی صحنه و ایجاد خلق و خوی مختلف استفاده کرد. یک رویکرد فوق العاده برای تغییر نور در یک مکان معین، استفاده از این تکنیک است. اگر میزبان یک مهمانی شام یا یک جلسه صبحگاهی هستید، ممکن است بخواهید الگوهای نور را متناسب با موقعیت تنظیم کنید.

تنظیمات شدت و رنگ نور ممکن است از راه دور از طریق دستگاه های هوشمند کنترل شود یا برای عملکرد خودکار برنامه ریزی شود.

اپر نمی دانید وال واشر چیست کلیک کنید.

شخصی سازی پروژه با روشنایی خطی

دیودهای ساطع نور   LED طیف وسیعی از دمای رنگ را دارا می‌باشند. شما می‌توانید با گنجاندن آنها در طراحی داخلی فضا، حال و هوای مختلف ایجاد کنید. با اجرای چراغ های خطی می‌توانید نوری یکدست و در عین حال سفارشی شده بسازید.

شما می توانید با استفاده از چراغ‌های خطی الگوها و طرح ها را ایجاد کنید و به کل مکان ظاهری منحصر به فرد ببخشد.

افزودن یک طراحی نورپردازی پویا و چشم نواز به هر فضایی با چراغ های خطی آسان است. نوارهای LED با طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های فلورسنت یا رشته ای و قابلیت سفارشی سازی بسیار محبوب طراحان داخلی هستند.

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته شده است.