021-22913067 INFO@ARASHIDLIGHT.IR

مشاوره رایگان: 22913067

نصب چراغ مگنتی

آموزش نصب چراغ مگنتی | نحوه وصل سیستم مولتی ترک

روش نصب چراغ مگنتی یا مولتی ترک

چراغ ریلی مگنتی یا مولتی ترک همانطور که از نام آن پیداست، سیستمی است که در آن ماژول‌های روشنایی به وسیله جذب مغناطیسی به ریل متصل می‌شوند و نصب و جداسازی قطعات روشنایی را در شرایط اتصال مطمئن برق راحت تر و بیخطر‌تر می‌کند و تعمیر و نگهداری و تعمیر روزانه به آسانی انجام می‌شود.
با فن آوری جذب مغناطیسی، ماژول‌ها را می‌توان به ریل متصل کرد. جدا کردن و نصب آن آسان است و با یک جاگذاری ساده می‌توان آن را ثابت نمود. در عین حال، از آنجایی که ریل با ولتاژ پایین تغذیه می‌شود، می‌توان درایور را از بدنه ماژول جدا کرد، بنابراین کل ریل و ماژول را می توان بسیار کوچک و ظریف ساخت.

نصب آسان یکی از مزایای عالی چراغ های مگنتی یا مولتی ترک

علاوه بر داشتن ظاهری شیک و مدرن، از مزایای چراغ های مگنتی نصب آسان آنها است.در زیر مزایای استفاده از این سیستم نورپردازی پر کاربرد و پرطرفدار آورده شده است:

ویژگی های نصب چراغ مگنتی

ابن مطلب را بخوانید: نورپردازی ویلا حیاط و فضای داخلی و خارجی | بهترین روش نورپردازی

نصب چراغ مگنتی فوق العاده آسان

فقط باید ریل را از قبل در سقف یا دیوار نصب کنید، سپس ماژول را در ریل قرار داده با یک فشار کوچک جا بیاندازید. با نیروی مغناطیسی ماژول‌ها در ریل جای می‌گیرند.

مجهز شدن با ماژول های مختلف

می تواند با ماژول‌های مختلف مجهز شود. چراغ‌های ریلی مگنتی مفهوم مدولار را دارند، به این معنی که ماژول‌های متنوعی را بر اساس طرح روشنایی و فضا می‌توان درون یک ریل جای داد، از جمله چراغ‌های خطی، اسپات، چراغ‌های نقطه‌ای، چراغ‌های آویز و انواع دیگر. و بر اساس طرح نورپردازی نور هر یک را به یک سمت تاباند.

بیشتر بخوانید :  انواع لامپ | معرفی بیش از 8 مدل مختلف لامپ پر کاربرد

افزایش تعداد ماژول ها

تعداد ماژول‌ها را می‌توان آزادانه افزایش یا کاهش داد. هیچ محدودیتی برای تعداد ماژول‌های روی ریل وجود ندارد (از لحاظ تئوری، تعداد ماژول‌ها نباید از وات منبع تغذیه تجاوز کند و منبع تغذیه معمولا بالای 100 وات است). اگر نور به اندازه کافی نیست، برای افزایش تعداد ماژول‌ها به ریل مغناطیسی میتوان اقدام کرد و اگر نور خیلی زیاد است، می توانید تعداد چراغ ها را کاهش دهید.

این مقاله را بخوانید: نورپردازی معماری | خدمات، انواع و اصول نور در معماری

حرکت آسان در مسیر ریل و زاویه پذیر بودن ماژول‌ها

در طول ریل منبع نور را می‌توان آزادانه جابجا کرد و می‌توان آن را با توجه به فضای مورد نیاز مرتب نمود. علاوه بر این، بسیاری از منابع نور مگنتی دارای قابلیت تنظیم زاویه هستند و به راحتی می‌توان نور را به سمت مورد نظر تاباند.

ایمنی ولتاژ پایین بدون خطر برق گرفتگی

چراغ‌های ریلی مگنتی موجود در بازار عموماً 48 ولت هستند یعنی به گونه‌ای که حتی اگر ریل همیشه برق‌دار باشد، خطر برق گرفتگی در تماس مستقیم انسان یا هنگام نصب چراغ‌ها وجود ندارد.

تعمیرات و نگهداری آسان

جداسازی ماژول‌ها برای تعمیرات بسیار راحت انجام می‌شود و می‌توان هر ماژول را جداگانه از ریل خارج نمود.

این مطلب را از دست ندهید: چراغ دفنی چیست ؟ انواع مدل های مختلف و نحوه نصب آنها

نصب چراغ مگنتی در همه سطوح

ریل ها به صورت توکار یعنی نصب داخل شیار ایجاد شده و روکار یعنی نصب روی سطح سقف و دیوار، امکان اجرا دارند. بنابر این برای سطوحی که امکان ایجاد شیار نیست یا سقف کناف نشده به راحتی می‌توان از ریل روکار استفاده کرد.

بیشتر بخوانید :  نکات مهم در نورپردازی فضاهای اداری-بخش اول

کاربرد چراغ های مگنتی یا مولتی ترک

چراغ‌های مگنتی یا مولتی ترک در مکان‌های تجاری که به جلوه‌های نورپردازی تزئینی و تاکیدی نیاز است مانند فروشگاه‌های لباس، جواهرات فروشی، سالن‌های نمایشگاه، هتل‌ها، کلوپ‌ها و غیره استفاده می‌شود.

این چراغ‌ها به دلیل ظاهر شیک و مدرن، تکنولوژی بالا، انعطاف پذیری و مزایای دیگر ذکر شده روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند و همچنین در نورپردازی فضاهای مسکونی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و اتاق مطالعه توسط طراحان داخلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با لایه بندی نور و ترکیب این سیستم مولتی ترک با دیگر منابع روشنایی، می‌توان نیازهای روشنایی را برطرف نموده و بهترین انتخاب برای طراحان نورپردازی جهت ترسیم خطوط فضا را ایجاد نمود.

کم کردن نور:

ریل مقناطیسی همچنین می تواند به سیستم روشنایی هوشمند برای دستیابی به نیازهای مختلف نور مجهز شود. روشن و خاموش کردن و تنظیمات گروهی، روشنایی قابل تنظیم، کنترل بی سیم، مدیریت صرفه جویی در مصرف انرژی، شبیه سازی صحنه و غیره، با اتصال این سیستم به سیستم هوشمند انجام می‌شود.

در نهایت به طور خلاصه، ویژگی‌های کلی چراغ‌های مگنتی که شرکت مهندسی روشنایی آراشید ارائه می‌دهد به شرح زیر است:

از طریق ریل از قبل نصب شده بصورت تو کار و یا روکار و بدون نیاز به ابزارهای دست و پا گیر ماژول روشنایی در مسیر ریل قرار می‌گیرند و از ترکیبات مختلف ماژول‌های روشنایی استفاده کرد. در کاربرد خانگی، چراغ مگنتی یا مولتی ترک دارای ویژگی‌های ساده و زیبا، به ویژه در نصب و تنظیم، انعطاف پذیر و راحت هستند. چراغ‌های مگنتی با داشتن تکنولوژیکی آسان، باعث می‌شود طراحی نور‌پردازی، فضای منحصر به فرد مینیمالیستی و پیشرفته‌تر خلق کند.

جهت دریافت مشاوره نصب چراغ مگنتی و مشاوره نورپردازی شرکت نورپردازی و روشنایی آراشید در خدمت شماست.

یک نظر ثبت کنید